Wraz z szybkim wzrostem firmy co roku powiększamy zespół średnio o kilkadziesiąt osób – deklaruje Agnieszka Mikuszewska, kierownik ds. rozwoju pracowników w Liberty Direct. Wtóruje jej Marek Baran, rzecznik prasowy Link4. – Cały czas zatrudniamy nowe osoby. Główne obszary, w których poszukujemy pracowników, to IT oraz sprzedaż – deklaruje.
Zobacz: Dla rekrutera najważniejsze jest doświadczenie>>>
Jak się okazuje, towarzystwa walczą przede wszystkim o studentów. Według przedstawicieli towarzystw młodzi są bardziej kreatywni niż osoby z doświadczeniem, łatwiej dostosowują się do zasad panujących w nowej firmie. I mają mniejsze wymagania wobec pracodawcy.
– Współpracujemy z biurami karier, uczelniami, prowadzimy prelekcje na uczelniach – opowiada Marta Jarosz, dyrektor departamentu zarządzania zasobami ludzkimi w TU Europa. – Każdego roku przybywa nam kilkadziesiąt nowych osób, dla których opracowaliśmy specjalny program adaptacyjny.
Zobacz: Absolwenci nie chcą przejmować rodzinnych firm>>>
Ubezpieczyciele promują też duże programy stażowe. Z początkiem marca ruszyła kampania PZU „Upoluj najlepszy staż w mieście” skierowana do studentów i absolwentów z całej Polski. – Tegoroczna odsłona kampanii ma zachęcić studentów do podejmowania praktyk i staży już podczas studiów oraz pokazać, że warto się postarać o swoje miejsce w PZU – tłumaczy Olga Zarachowicz, dyrektor zarządzający ds. HR w największej polskiej firmie ubezpieczeniowej.
Źródło: Dziennik Gazeta Prawna