Zamawiający mogą zatem stosować w prowadzonych postępowaniach, według swego uznania: cenę jako jedyne kryterium wyboru oferty najkorzystniejszej, albo cenę wraz z innymi kryteriami oceny ofert, pod warunkiem, że te inne kryteria odnoszą się do przedmiotu zamówienia - podkreśla Krajowa Izba Odwoławcza.
W ocenie Izby, co do zasady, kryterium terminu wykonania zamówienia jest dopuszczalne i nie narusza uczciwej konkurencji, ponieważ stanowi klasyczne kryterium oceny odnoszące się do przedmiotu zamówienia służące wyborowi najkorzystniejszej oferty, które zostało wprost przewidziane w przykładowym wyliczeniu takich kryteriów zawartym w art. 91 ust. 2 Prawa zamówień publicznych . Zdaniem Izby nie budzi również wątpliwości, iż określone w ramach tego kryterium zasady oceny lub ustalenie jego znaczenia w stosunku do obligatoryjnego w każdym postępowaniu kryterium ceny, może w konkretnych przypadkach zostać uznane za naruszające zasady uczciwej konkurencji. Może tak być w szczególności, jeżeli ustalony dla tego kryterium sposób oceny nieproporcjonalnie premiuje najkrótszy termin wykonania zamówienia lub też jego waga została ustalona na poziomie równym kryterium ceny lub większym. Nawet jednak w takich przypadkach, nie można wykluczyć, iż kryterium terminu wykonania zamówienia nie będzie naruszało uczciwej konkurencji w okolicznościach faktycznych konkretnego postępowania.
Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.)
Przydatne materiały:
Wyrok Krajowej Izby Odwoławczej z dnia 23 września 2010 r., KIO 1960/10.pdf
Zamówienia publiczne: cena to nie wszystko
Zamawiający w postępowaniu o udzielenie zamwienia publicznego wybiera jako najkorzystniejszą ofertę, ktra zawiera najkorzystniejszy bilans ceny i innych kryteriw odnoszących się do przedmiotu zamwienia, albo też ofertę z najniższą ceną jeżeli stosuje jako wyłączne kryterium cenowe.