Przedstawiając dziennikarzom nowe symbole województwa jego marszałek Olgierd Geblewicz podkreślił, że znak, który zastąpi poprzednie logo sprzed ośmiu lat z hasłem "Zachodniopomorskie - Morze Przygody", poza walorami turystycznymi tej części kraju, ma promować także jej walory inwestycyjne.
Geblewicz mówił, że wąskie postrzeganie marki województwa przestało być spójne z linią jego rozwoju. Chcemy akcentować nowoczesną gospodarkę i silną markę regionu, którego celem jest rozwój gospodarczy, także wykorzystanie potencjału gospodarczego i tworzenie dobrych warunków do życia jego mieszkańcom - podkreślił.
Nowe logo przedstawia, jak mówił przedstawiciel firmy, która je opracowała, symbol znaku "OK", złożony z kolorowych - zielonych, żółtych i niebieskich kwadracików. Zarząd województwa zdecydował także, by w materiałach promocyjnych regionu jego nazwę, czyli "Zachodniopomorskie", zamienić na Pomorze Zachodnie. Jest łatwiejsza do zapamiętania i lepiej kojarzona - dodał Geblewicz.
Logo opracowała jedna ze szczecińskich firm, która wygrała przetarg, za kwotę blisko 250 tys. zł. Wybór marki i logo - jak podkreślał Geblewicz - poprzedziły szczegółowe badania i konsultacje społeczne.
Od wtorku ma się też zacząć kampania promocyjna nowego logo i marki. Powiązana z nią kampania turystyczna regionu została zaplanowana na pierwsze tygodnie wakacji. W obu mają być wykorzystane różnego rodzaju media i nośniki. Ich koszt to ok. 5 mln zł w w ciągu dwóch lat. Pieniądze mają pochodzić w większej części z funduszy UE.