W trzech zadaniach na kontynuację projektu i budowy autostrady A1 na odcinku Stryków – węzeł "Tuszyn", za najkorzystniejsze zostały uznane oferty kolejno: konsorcjum Strabagu (lider) i Budimexu (339,62 mln zł brutto) w zadaniu I, spółki Mota-Engil Central Europe (360,75 mln zł brutto) w zadaniu II oraz konsorcjum Budimexu (lider) i Strabagu (327,04 mln zł brutto) w zadaniu III.

Dla wszystkich trzech zadań jedynym kryterium wyboru najkorzystniejszej oferty była cena.

GDDKiA ogłosiła przetarg na kontynuację projektu i budowy autostrady A1 Stryków - węzeł Tuszyn w lutym. Poprzednim wykonawcą odcinka było konsorcjum Polimexu-Mostostalu.

Dyrekcja poinformowała wtedy, że aby przyśpieszyć oddanie inwestycji do użytkowania zdecydowała o podzieleniu odcinka na trzy odrębne postępowania. W rezultacie zostaną podpisane trzy umowy na dokończenie budowy odcinków o długości: 14,15 km, 10,01 km oraz 13,13 km. Nowi wykonawcy będą mieli 22 miesiące na uzyskanie pozwolenia na użytkowanie ciągu głównego obu jezdni autostrady.

Źródło: ISBnews.pl