Jak poinformował we wtorek rzecznik przemyskiego magistratu Witold Wołczyk, podpisanie umowy planowane jest na pierwszą połowę sierpnia. „Teraz cały przetarg musi zostać sprawdzony przez prezesa Urzędu Zamówień Publicznych” - dodał.
W sumie w przetargu wpłynęło sześć ofert. Wszystkie były niższe niż zakładane przez miasto koszty tej inwestycji - ponad 142 mln zł. Oferta POL-AQUA była najniższa. Najdroższą ofertę złożyła czeska spółka OHL ŽS, która chciała wykonać inwestycję za ponad 133 mln zł. Jedynym kryterium wyboru była cena.
Budowa ok. 4-kilometrowego odcinka obwodnicy, która połączy drogę krajową nr 28 z drogą wojewódzką nr 885, ruszy jeszcze w tym roku i powinna zakończyć się w połowie 2015 r. Trasa stanowić ma drugą część oddanej w listopadzie ub.r. wschodniej obwodnicy miasta.
Powstanie tej części obwodnicy to dalsze odciążenie ruchu w centrum Przemyśla, a także lepsza dostępność komunikacyjna terenów przemysłowych i inwestycyjnych miasta, bowiem obwodnica kończyć się będzie w pobliżu przemyskiej podstrefy ekonomicznej.
Obwodnica przebiegać będzie po wschodniej stronie miasta, przez dzielnice Bakończyce Dolne i Sielec. Początek drogi znajdować się będzie na drodze krajowej nr 28 na ul. Lwowskiej w rejonie skrzyżowania z ul. 6 Pomorskiej Dywizji Piechoty. Następnie trasa prowadzona jest początkowo śladem tej ulicy i przecina ulice: Topolową, Sielecką, Młynarską, linie kolejową nr 102 Przemyśl - Malhowice, ul. Rolniczą i łączy się z ulicą J. Słowackiego w pobliżu jej skrzyżowania z ul. Dojazdową. Długość tego odcinka - według projektu - wynosi 3,9 km.
W ramach budowy obwodnicy powstanie także odcinek ul. J. Słowackiego (jest to droga wojewódzka nr 885) - od włączenia projektowanej obwodnicy do skrzyżowania z ul. Obozową i ul. Herburtów. Długość tego odcinka to ponad 567 m.
Inwestycja w znacznym stopniu dofinansowana będzie z unijnego programu Rozwój Polski Wschodniej.