Zamawiający będzie oczekiwał od wykonawcy dokumentu (prestudium), przedstawienia trzech różnych wariantów inwestycyjnych. Otwarcie ofert ma nastąpić na 8 sierpnia br. Zwycięzca przetargu będzie miał 8 miesięcy na zrealizowanie zamówienia.
Obecnie, linia kolejowa, która łączy Trójmiastem z Tczewem (linia nr 9) należy do szczególnie obciążonych tras kolejowych w Polsce.
W tegorocznym raporcie ZDG TOR dot. kłopotów z obsługą kolejową trójmiejskich portów, postawiono wnioski, że rosnące przewozy pasażerskie, tak aglomeracyjne, jak i dalekobieżne, na tej trasie mogą spowodować nawet zahamowanie rozwoju portów.
Jednym z rozwiązań przedstawionych jest właśnie przedłużenie linii 250 do Tczewa. Do podobnych wniosków, iż ograniczona przepustowość tej trasy może w ciągu kilku lat utrudnić układanie rozkładów jazdy, doszedł też w swoim raporcie, UTK.
Źródło: www.transport-publiczny.pl