Zwycięskie konsorcjum firm Salini Polska Sp. z o.o. z Warszawy, Salini Impregilo S. p. A z Mediolanu i Todini Construzioni Generali S. p. A. z Rzymu, chce wybudować drogę w ciągu 20 miesięcy za kwotę 995,9 mln zł. Konsorcjum zaoferowało również 10 - letni okres gwarancji.
- Przy wyborze najkorzystniejszej oferty, oprócz ceny, punktowany był termin wykonania prac oraz długość gwarancji. Uczestnicy przetargu proponowali różne terminy zakończenia budowy od 20 do 23 miesięcy z wyłączeniem okresów zimowych, wszyscy natomiast zaoferowali najdłuższe możliwe gwarancje – 10-letnie - poinformowała Dyrekcja.
Inwestycja będzie polegała na budowie odcinka dwujezdniowej drogi ekspresowej S7 wraz z budową dróg serwisowych, remontem wybranych dróg lokalnych, budową obiektów inżynierskich oraz obiektów ochrony środowiska.
Powstaną przy tym dwa węzły drogowe - „Ostróda Północ” na przecięciu z drogą wojewódzką 530 i „Ostróda Południe” na skrzyżowaniu z drogą krajową nr 16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy od skrzyżowania z DK15 w rejonie miejscowości Ornowo do węzła „Ostróda Południe”. Obwodnica Ostródy będzie miała dwie jezdnie po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.
Źródło: www.gddkia.gov.pl