"Celem tej inicjatywy promocyjnej jest wyłonienie i wypromowanie produktów, firm i przedsięwzięć, które ze względu na swoją jakość, unikatowe walory i związki z województwem śląskim prezentują nieprzeciętny poziom, godny naśladowania" - poinformował Urząd Marszałkowski w Katowicach. Konkurs honoruje również osobowości, które są szczególnie zaangażowane w promocję regionu.
Nagrody i dyplomy opatrzone logo "Marka - Śląskie" przyznawane są w kategoriach: gospodarka, nauka, kultura, sport, turystyka i rekreacja, produkt, usługa, zdrowie, organizacje pozarządowe, dziedzictwo kulturowe regionu, oraz w kategorii społeczna odpowiedzialność biznesu.
Wnioski o przyznanie nagrody w konkursie "Marka - Śląskie" można nadsyłać do 31 maja, m.in. na adres mailowy - markaslaskie@riph.com.pl.
Kandydatów mogą zgłaszać m.in. jednostki samorządu terytorialnego, uczelnie, stowarzyszenia, organizacje pozarządowe, fundacje, a także redakcje prasy, radia i telewizji.
Organizatorami konkursu są Regionalna Izba Przemysłowo-Handlowa w Gliwicach oraz Urząd Marszałkowski w Katowicach. Gala oraz wręczenie nagród odbędzie się we wrześniu.
Konkurs "Marka – Śląskie" jest organizowany od 2010 roku; został wpisany w Strategię Rozwoju Województwa Śląskiego, jako stały element promocji regionu.
W poprzednich edycjach wśród nagrodzonych znaleźli się m.in. Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna SA, Instytut Metali Nieżelaznych w Gliwicach, AUKSO Orkiestra Kameralna Miasta Tychy, Zabytkowa Kopalnia Węgla Kamiennego "Guido" w Zabrzu, Śląskie Centrum Chorób Serca w Zabrzu, Opera Śląska w Bytomiu, Fundacja Pomocy Dzieciom "Ulica". Jedno z wyróżnień - "SuperMarka Śląskie" - zostało przyznane w 2012 roku wybitnemu kompozytorowi Wojciechowi Kilarowi.
ktp/ mki/