"Tym razem decyzja dotyczy odcinka o długości 10 km, obejmującego między innymi węzły autostradowe Łódź - Wschód i Romanów. Dzięki tej decyzji roboty budowlane będzie można prowadzić już na całej 40-kilometrowej trasie" - poinformował w środę PAP Bartłomiej Pawlak z biura wojewody łódzkiego.
Pierwsze pozwolenie na budowę autostrady A1 między Strykowem a Tuszynem, które dotyczyło odcinka III o długości 15,9 km, wojewoda wydała w połowie listopada tego roku. Kolejne - dotyczące odcinka I (północnego) o długości 14,1 km - pod koniec listopada.
Fragment autostrady A1 od Strykowa do Tuszyna, czyli tzw. wschodnia obwodnica Łodzi, ma mieć długość ok. 40 km i przechodzić przez powiaty zgierski i łódzki wschodni. Umowę z wykonawcą - konsorcjum, którego liderem jest Polimex-Mostostal - na zaprojektowanie i zbudowanie trasy podpisano w grudniu 2010 r. Prace miały ruszyć na początku tego roku, a ich zakończenie planowano początkowo na drugą połowę 2013 r. Budowa jednak opóźniła się o niemal 10 miesięcy w związku z koniecznością wprowadzenia zmian do założeń projektowych.
Wykonawca złożył dokumenty w celu uzyskania pozwolenia na budowę i zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. Umowny termin zakończenia prac budowlanych to połowa 2014 roku.
Na odcinku Stryków-Tuszyn autostrady A1 będą cztery węzły autostradowe i w sumie ok. 90 obiektów inżynierskich: mostów, wiaduktów, przepustów i przejść dla zwierząt. Budowa tego odcinka ma kosztować 1,158 mld zł.
jaw/ szu/ mki/ gma/