Wskazuje ona na konieczność oceny każdego innego naruszenia przepisów ustawy Prawa zamówień publicznych przez zamawiającego - pod kątem wpływu tego naruszenia, bądź też możliwości wpływu tego naruszenia, na wynik postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - podkreśla Krajowa Izba Odwoławcza w wyroku z 17 października 2011 r. (KIO 2134/11).
Artykuł 146 ust. 1 Prawa zamówień publicznych wskazuje także, że w powyższej sytuacji unieważnienia umowy będzie dokonywał sąd powszechny na podstawie wystąpienia w tym zakresie skierowanego przez Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. Zdaniem Izby - podstawy do unieważnienia ewentualnej przyszłej umowy w sprawie zamówienia publicznego określone w ust. 1 art. 146 Prawa zamówień publicznych , jak i w ust. 6 tego przepisu, stanowią podstawę oceny pod kątem wypełniania przesłanki ustawowej wskazującej na konieczność unieważniania postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w oparciu o tzw. "wadę postępowania" (art. 93 ust. 1 pkt 7 Prawa zamówień publicznych ).
Przydatne materiały:
Ustawa z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. 2010 r. Nr 113, poz. 759 ze zm.)
Nieważność względna czy bezwzględna?
Niezależnie od bezwzględnych przesłanek unieważnienia umowy w sprawie zamówienia publicznego określonych w art. 146 ust. 6 Prawa zamówień publicznych, ustawodawca określił także przesłankę względną