"Elektryfikacja i wymiana torów pozwoli głównie na usprawnienie ruchu towarowego w południowo – wschodniej części Polski. Dzięki elektryfikacji nie będzie potrzeby wymiany lokomotyw w pociągach towarowych jadących np. z Lublina do Przemyśla. Remont linii będzie oznaczał też korzyści dla połączeń pasażerskich. Wymiana torów pozwoli na podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 120km/h dzięki czemu czas przejazdu po trasie liczącej ok. 100 km skróci się o kilkanaście minut" - napisano w komunikacie.
Wartość kontraktu opiewa na kwotę blisko 1,8 mln zł. Planowno, prace nad studium mają się zakończyć do końca września 2016 r., natomiast początek prac budowlanych nastąpi w 2017 r.
Modernizacja trasy kolejowej Lublin – Stalowa Wola jest jednym z dziewięciu projektów, jakie PLK planuje sfinansować w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Źródło: ISBnews.pl