W dniu 18 stycznia 2011 r. Prezes Rady Ministrów wydał rozporządzenie w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67) . Akt prawny obejmuje swym działaniem organy gmin i związków międzygminnych, organy powiatów i samorządów województwa, a także organy zespolonej administracji rządowej w województwie, a także urzędy obsługujące te organy.
Akt prawny wchodzi w życie z dniem ogłoszenia, czyli 20 stycznia 2011 r. Jego regulacje mają jednak zastosowanie do dokumentacji powstającej i napływającej do organów od dnia 1 stycznia 2011 r. Tym samym uzupełniono lukę w prawie, która powstała w wyniku utraty z dniem 1 stycznia 2011 r. mocy przez przepisy obowiązujące uprzednio w tym zakresie.
Przydatne materiały:
Rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67)
Pisaliśmy o tym również:
Niektóre skutki pozbawienia dużej części administracji publicznej instrukcji kancelaryjnych
Nowa instrukcja kancelaryjna, czyli śmierć pieczęci (i pieczątek)
Zmiany w instrukcji kancelaryjnej
Jest instrukcja kancelaryjna
Od czwartku obowiązuje nowa i długo wyczekiwana przez urzędników instrukcja kancelaryjna. Stosowne rozporządzenie zostało ogłoszone już w Dzienniku Ustaw RP.