O stanowisko ubiegało się pięć osób, a w postępowaniu kwalifikacyjnym decydujące było zaprezentowanie najlepszej wizji rozwoju placówki. Według Kawałki koncepcja Wasika była najbardziej spójna, ponadto wykazał się on bardzo szczegółową wiedzą na temat praw autorskich i polskiej piosenki, co w pracy w takiej jednostce jak muzeum jest ważne.
W środę kandydaturę Wasika na stanowisko dyrektora zaakceptował prezydent Opola Ryszard Zembaczyński.
Po odwołaniu w czerwcu ub. roku poprzedniej dyrektorki muzeum Małgorzaty Klasickiej Jarosław Wasik pełnił rolę kierownika działu oświatowo-wystawienniczego tej placówki. Miasto zakładało do niedawna, że nie powoła kolejnego dyrektora, tylko włączy Muzeum Polskiej Piosenki w strukturę Narodowego Centrum Polskiej Piosenki, a Wasik będzie jego kierownikiem. Na takie połączenie obu jednostek nie zgodziła się rada ds. muzeów przy ministrze kultury.
Dlatego władze Opola zdecydowały się ogłosić konkurs na kolejnego dyrektora. „Bardzo nam zależało, by znaleźć osobę która może jak najszybciej zająć się jednostką i doprowadzić do powstania stałej wystawy – wyjaśnił Kawałko. - Szukaliśmy menedżera i kogoś, kto zna się na polskiej piosence. A tego Jarosławowi Wasikowi odmówić nie można”.
Wasik rozmowie z PAP stwierdził, że chce by kierowana przez niego jednostka była nowoczesnym miejscem, które ma edukować ale i dostarczać rozrywki. Zaznaczył, że w najbliższym czasie jego zadaniem będzie przygotowanie wystaw towarzyszących 50. Krajowemu Festiwalowi Piosenki Polskiej.
Poza tym muzeum musi zdobyć licencje na odtwarzanie materiałów audio i wideo na potrzeby jednostki. Krzysztof Kawałko powiedział, że prace nad stałą wystawą powinny się zakończyć do początku 2014 r.
Jarosław Wasik pochodzi z Opolszczyzny. Jest wokalistą i autorem piosenek z nurtu piosenki poetyckiej. Ma na koncie cztery płyty. Skończył Wydział Wokalny Studium Wokalno-Baletowego w Gliwicach, kulturoznawstwo na Uniwersytecie Opolskim, a obecnie jest doktorantem na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych Szkoły Wyższej Psychologii Społecznej (SWPS). Pisze pracę doktorską o kulturotwórczej roli Krajowego Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu. Jest też członkiem Rady Artystycznej Studenckiego Festiwalu Piosenki w Krakowie i dyrektorem artystycznym Festiwalu "Poetycka Dolina" w Warszawie.