KPRM Cyfryzacja informuje, że w 2020 roku do urzędów trafiło 1 432 770 elektronicznych pism. To o niemal 900 tysięcy więcej niż w 2019 roku. Natomiast od 1 do 31 stycznia 2021 do urzędów trafiło prawie trzy razy więcej niż rok wcześniej, bo 173 411 elektronicznych pism.

Potrzebny profil zaufany

Nie ma jednej kategorii spraw, którą można załatwić dzięki usłudze „Wyślij pismo ogólne” - jest ich wiele, może to być pytanie, zażalenie, wyjaśnienie, podanie lub wniosek. Kategorię ogólną stworzono po to, żeby nie tworzyć wielu rodzajów pism np. pisma wyjaśniającego, pisma – pytania do urzędu, czy specjalnego druku na zażalenie.

Aby skorzystać z pisma ogólnego potrzebny jest internet i profil zaufany – zobacz, jak go założyć. Pismo ogólne można wysłać do urzędu o dowolnej porze dowolnego dnia tygodnia – 24 godziny na dobę.

Rząd szykuje bezpłatną platformę do zdalnej pracy oraz nauki dla urzędników i obywateli>>

Jak wysłać pismo ogólne - instrukcja

Najpierw należy wejść na portal GOV.pl, zalogować się profilem zaufanym na konto Mój GOV (prawy górny róg strony) i wybrać e-usługę Wyślij pismo ogólne. Należy też przygotować elektroniczne wersje załączników, które mają być wysłane razem z pismem.

Skorzystanie z e-usługi jest całkowicie bezpłatne. Po wysłaniu pisma otrzymuje się urzędowe poświadczenie przedłożenia (UPP).

Cała instrukcja postępowania tutaj>>