Wnioskodawca zwrócił się do aeroklubu polskiego o udostępnienie informacji publicznej w zakresie imiennej listy członków stowarzyszenia, z rozbiciem na poszczególne aerokluby regionalne, z podaniem statusu członka (zwyczajny, nadzwyczajny, wspierający).
W odpowiedzi wnioskodawca wniósł skargę na bezczynność aeroklubu w zakresie udostępnienia informacji publicznej. WSA uznał, iż wniosek skarżącego nie podlega rozpatrzeniu w oparciu o przepisy ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, gdyż żądana informacja nie ma waloru informacji publicznej w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy, nie dotyczy ona bowiem realizacji przez stowarzyszenie określonych zadań publicznych ani też dysponowania majątkiem publicznym.
Aeroklub poinformował wnioskodawcę, że żądana przez niego informacja nie jest informacją o sprawach publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Jest to informacja o sprawach członkowskich stowarzyszenia, dotycząca danych osobowych członków stowarzyszenia. Podniesiono również, że aeroklub jest podmiotem obowiązanym do ujawniania informacji publicznej tylko w ograniczonym zakresie, jako "jednostka organizacyjna dysponująca majątkiem publicznym".@page_break@
NSA rozpatrując skargę podkreślił, iż wbrew zarzutom skargi kasacyjnej, WSA prawidłowo przyjął, że chociaż aeroklub polski – realizując określone zadania publiczne i dysponując majątkiem publicznym – jest podmiotem zobowiązanym na gruncie ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej do udostępnienia informacji publicznej będącej w jego posiadaniu, to jednak w rozpoznawanej sprawie nie miał obowiązku udzielenia skarżącemu żądanej przez niego informacji dotyczącej imiennej listy członków stowarzyszenia. Fakt, że Stowarzyszenie jest podmiotem wykonującym zadania publiczne oraz dysponującym majątkiem publicznym nie oznacza, że dane dotyczące członków Stowarzyszenia są informacją publiczną w rozumieniu art. 1 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej. Imienna lista członków stowarzyszenia, nawet gdy jest ono podmiotem o statusie przewidzianym w art. 4 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej, stanowi w istocie dane osobowe należące do sfery życia prywatnego członków stowarzyszenia.
Na podstawie: Wyrok NSA z 29 grudnia 2011 r., sygn. akt I OSK 1845/11, prawomocny