Oficjalna kampania wyborcza przed tegorocznymi wyborami samorządowymi rozpoczęła się 14 sierpnia, kiedy premier ogłosił termin wyborów. Realnie rozpoczęła się jednak już w kwietniu.
Zgodnie z kalendarzem wyborczym od 6 października do 19 października 2018 r. do godz. 24.00 ma nastąpić nieodpłatne rozpowszechnianie audycji wyborczych przygotowanych przez komitety wyborcze w programach publicznych nadawców radiowych i telewizyjnych.
Kodeks wyborczy stanowi, że audycją wyborczą jest część programu radiowego lub telewizyjnego, która nie pochodzi od nadawcy i jest odrębną całością ze względu na treść lub formę.
Cena promocyjna: 119 zł
|Cena regularna: 119 zł
|Najniższa cena w ostatnich 30 dniach: zł
Ile czasu na antenie dla przyszłych radnych?
Audycje wyborcze komitetu wyborczego dostarczane są do publicznych nadawców radiowych i telewizyjnych nie później niż na 24 godziny przed dniem ich rozpowszechnienia.
Czas audycji wyborczych dostarczonych przez komitety wyborcze nie może przekraczać ustaleń określonych w rozporządzeniu Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji. Określa ono, że w programach ogólnokrajowych Telewizji Polskiej czas wynosi:
- 1) w Programie 1 - 450 minut
- 2) w Programie 2 - 450 minut.
W programach ogólnokrajowych Polskiego Radia czas to:
- 1) w Programie 1 - 300 minut
- 2) w Programie 2 - 300 minut
- 3) w Programie 3 - 300 minut
- 4) w Programie 4 - 300 minut.
Godziny dla kandydata na wójta
W wyborach wójta, burmistrza i prezydenta miasta w każdym programie regionalnym Telewizji Polskiej czas rozpowszechniania audycji wyborczych wynosi 120 minut. W każdym programie spółek radiofonii regionalnej jest to 240 minut.
Jeśli publiczny nadawca uzna, że dostarczone przez komitet wyborczy materiały przekraczają ustalony czas, wzywa komitet do skrócenia czasu audycji. Jeśli nie będzie reakcji na tę uwagę, nadawca przerywa emisję audycji w chwili, w której upłynął przysługujący czas.
Zgodnie z rozporządzeniem KRRiT audycje przygotowywane przez komitety wyborcze w wyborach do rad są rozpowszechniane od 15. dnia przed dniem głosowania do zakończenia kampanii wyborczej. Audycje wyborcze nie mogą agitować na rzecz innego komitetu wyborczego lub jego kandydatów.
Audycje odpłatne
Każdy komitet wyborczy może do dnia zakończenia kampanii wyborczej rozpowszechniać odpłatnie audycje wyborcze w programach publicznych i niepublicznych w radiu i telewizji. Nadawcy muszą stosować jednakowe warunki finansowe dla wszystkich komitetów wyborczych. Wysokość opłat nie może przekraczać stawek pobieranych za reklamy i musi być ustalana według cennika obowiązującego w dniu ogłoszenia aktu o zarządzeniu wyborów.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.