Zgodnie z nowelizacja ustawy o Agencji Mienia Wojskowego z 14 października zadania nadzorowanej przez ministra obrony Agencji Mienia Wojskowego zwiększą się o organizację przedsięwzięć promocyjno-marketingowych związanych z promocją Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej, w tym pokazów lotniczych. Aktualnie obowiązujące przepisy uniemożliwiały tego rodzaju działalność.
W uzasadnieniu projektu MON wskazało, że promocji Sił Zbrojnych służą m.in. pokazy lotnicze, w tym sławne na całym świecie pokazy AIR SHOW.
- W celu zapewnienia wysokiego i profesjonalnego poziomu organizacji przedsięwzięć promujących Siły Zbrojne Rzeczypospolitej Polskiej, niezbędne jest scentralizowanie działań zmierzających do ich organizacji – uzasadnił nowelizację MON.
MON uzasadniało nowelizację tym, że resort ani wojsko nie mogą prowadzić działalności gospodarczej jak sprzedaż biletów, zawieranie umów na występy artystyczne lub umów sponsorskich na dostawy paliwa na pokazy lotnicze. Resort zaznaczył, że rozwiązanie, w którym operatorem finansowym działań promujących armie byłaby AMW, proponowało CBA.
Powierzenie Agencji tego typu działań pozwoli uniknąć zlecania ich podmiotom zewnętrznym, co przyniesie oszczędności, a nadzór ministra obrony zwiększy przejrzystość organizowania imprez promocyjnych.
Podczas debaty sejmowej opozycja wskazywała, że nowelizacja pozwoli dowolnie – i poza sejmowa kontrolą - rozszerzać katalog zadań Agencji, której rolą jest zaspokajanie potrzeb mieszkaniowych żołnierzy oraz zbywanie mienia zbędnego wojsku.
Agencja Mienia Wojskowego powstała w 1996 r. W 2015 r. została połączona z Wojskową Agencją Mieszkaniową i przejęła jej zadania.