Jak informuje kancelaria, była to już szósta inwestycja przeprowadzona przez fundusz Kogito Ventures, który dotychczas zainwestował w takie start-upy, jak: Packhelp, Punch Punk Games, Papu.io czy Smart Faktor.

Obsługa prawna Crido Legal obejmowała kompleksowe doradztwo 
w procesie przygotowania oraz negocjowania założeń współpracy w postaci termsheetu oraz umowy inwestycyjnej. Transakcję przeprowadziła Martyna Musielewicz, prawnik w Crido Legal, pod nadzorem adwokata dr. Szymona Sypa.

- Jak pokazuje nasze doświadczenie we współpracy z funduszami VC, największym wyzwaniem dla prawników przy inwestycji w start-upy jest znajdowanie bezpiecznych rozwiązań prawnych chroniących interesy obu stron: inwestorów i założycieli, bez skomplikowanych konstrukcji prawnych. Doradzając funduszom VC jak i założycielom posiadamy wiedzę każdej ze stron, co pozwala nam prowadzić proces doradztwa w sposób efektywny i szybki  – komentuje dr Szymon Syp z Crido Legal.

Potwierdza to Wojciech Niesyto z Kogito Ventures wskazując dodatkowo na to, że przy inwestycji w start-upy wyzwaniem są mechanizmy prawne zapożyczone z rynków zagranicznych i specyficzne dla inwestycji w tej klasie aktywów. Są to kwestie takie jak, np. vesting, programy opcyjne, preferencje przy likwidacji, klauzule przyłączenia, pociągnięcia czy zabezpieczenia przez rozwodnieniem. Należy dążyć do zdrowej równowagi między zabezpieczeniem inwestora a pozostawieniem wystarczającej swobody i poczucia bezpieczeństwa założycielom start-upów – konkluduje Wojciech Niesyto z Kogito Ventures.

Startup AdMonks.io określany jest jako reklama na Facebooku, Instagramie, Messengerze 
i w Google na autopilocie. Jego innowacyjna idea polega na wykorzystaniu sztucznej inteligencji oraz uczenia maszynowego w automatyzacji reklam i optymalizacji wykorzystania budżetu reklamowego sklepów internetowych prowadzonych na platformie Shopify.

AdMonks.io rozpoczął swoją działalność dwa lata temu z wizją stworzenia prostej aplikacji, która pomaga efektywnie zarządzać kampaniami reklamowymi na Facebooku i Instagramie. Aktualnie oferuje automatyzację kampanii reklamowych dla e-commerce, z wykorzystaniem narzędzi zastosowanych na tych platformach.

W ubiegłym roku zespół AdMonks.io pracował nad rozwojem swojego produktu w ramach programu akceleracyjnego Startup Hub Warsaw. Zaowocowało to m.in. nawiązaniem kontaktu z funduszem Data Ventures, który był wiodącym inwestorem w transakcji, której koinwestorem jest Kogito Ventures. Środki z tej inwestycji zespół AdMonks.io planuje przeznaczyć na rozwój narzędzi do automatyzacji reklam na Facebooku i Instagramie oraz przygotowanie wersji na inne silniki e-commerce.