W związku z sygnalizowanymi postulatami wskazującymi na potrzebę przeglądu rozporządzenia z dnia 18 stycznia 2011 r. w sprawie instrukcji kancelaryjnej, jednolitych rzeczowych wykazów akt oraz instrukcji w sprawie organizacji i zakresu działania archiwów zakładowych (Dz. U. Nr 14, poz. 67 i Nr 27, poz. 140) MSWiA udostępniło na swojej stronie do pobrania formularze umożliwiające zgłoszenie zmian.
Swoje uwagi samorządy mogą przesyłać elektronicznie w postaci plików .xls lub .ods, stanowiących wypełnione danymi wspomniane arkusze do pobrania. Pliki należy podpisać podpisem elektronicznym upoważnionego przedstawiciela urzędu, weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu.
Propozycje zmian w rozporządzeniu będą przyjmowane przez MSWiA jeszcze do 31 lipca. W oparciu o nie, do15 września 2011 zostanie przedstawiony do uzgodnień projekt zmian w rozporządzeniu. Ministerstwo chce, aby nowe jednolite rzeczowe wykazy akt obowiązywały od 1 stycznia 2012 i były znane samorządom co najmniej dwa miesiące wcześniej.
Formularze wraz z instrukcją wypełniania są dostępne na stronie: http://www.mswia.gov.pl/portal/pl/wolnytekst/9170/


Źródło: Serwis Samorządowy PAP