W wyniku połączenia UPC Polska osiągnie bazę abonentów rzędu 2,2 miliona, czyli około 50 proc. polskiego rynku usług kablowych.
Jak poinformowała kancelaria, wartość transakcji to około 3 miliardy złotych, co czyni z niej jedno z największych tegorocznych przejęć na rynku technologii, mediów i telekomunikacji w Europie Środkowej. Zespołem Dentons doradzającym przy transakcji kierowali partnerzy Igor Ostrowski (Warszawa) i Rob Irving (Budapeszt) wspierani przez Pawła Grabowskiego (Warszawa) i Chris Watkinson (Budapeszt/Praga).
- Konsolidacja i modernizacja to istotne trendy na polskim rynku telewizji kablowej i cieszymy się, że możemy w nich uczestniczyć. Nasze głębokie zrozumienie polskiego i regionalnego rynku to kluczowa wartość, dzięki której wiodące grupy z sektora mediów i technologii wybierają nas na doradcę przy sprawach dotyczących międzynarodowej ekspansji - stwierdził Igor Ostrowski, partner kierujący Grupą Dentons ds. Technologii, Mediów i Telekomunikacji w Europie.
- Jesteśmy dumni, że mogliśmy pracować przy tej transakcji. Stanowi ona strategiczny krok na środkowoeuropejskim rynku, dokonany przez jednego z najważniejszych graczy. Zatrudnienie nas do obsługi transakcji tego kalibru świadczy o naszym potencjale w regionie oraz pokazuje, że jesteśmy w stanie skutecznie pomagać przedsiębiorstwom w ich rozwoju - dodał Rob Irving.
Transakcja wymaga uzyskania zgody Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Dentons doradzał Liberty Global przy zakupie Multimedia Polska
Dentons reprezentował największą na świecie firmę prowadzącą działalność w sektorze telewizji i usług szerokopasmowych przy nabyciu Multimedia Polska, trzeciego w Polsce operatora sieci kablowej dostarczającego usługi do 1,6 miliona gospodarstw domowych.