Kto jest upoważniony do udzielania informacji publicznej z zakresu działalności szkoły, dyrektor szkoły czy organ prowadzący?
Kto powinien w tym zakresie prowadzić Biuletyn Informacji Publicznej?

Obowiązek prowadzenia Biuletynu Informacji Publicznej spoczywa na organie samorządu terytorialnego prowadzącego szkołę lub placówkę oświatową.
Każda informacja o sprawach publicznych stanowi informację publiczną i podlega udostępnieniu na zasadach i w trybie określonych w ustawie o dostępie do informacji publicznej. Każdemu przysługuje prawo dostępu do informacji publicznej za wyjątkiem informacji niejawnych oraz tajemnic ustawowo chronionych.
Zobowiązane do udostępniania informacji publicznej są, w myśl art. 4 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. z 2001 r. Nr 112, poz. 1198), władze publiczne oraz inne podmioty wykonujące zadania publiczne. W szczególności dotyczy to organów władzy ustawodawczej, wykonawczej, wojewodów, organów gmin, powiatu, województwa oraz ich struktur pomocniczych i jednostek organizacyjnych, niebędących odrębnymi osobami prawnymi (wspomniane struktury i jednostki działają w charakterze organów, z których funkcjonowaniem są związane) i inne podmioty wykonujące zadania publiczne.
Zadania publiczne, dotyczące tworzenia i prowadzenia jednostek organizacyjnych systemu oświaty są zadaniami gminy, powiatu, województwa a nie jednostki organizacyjnej samorządu terytorialnego, jaką jest szkoła.
Dyrektor szkoły reprezentujący szkołę nie jest podmiotem, którego dotyczą postanowienia art. 4 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej. Dlatego też, udostępnianie informacji publicznej w Biuletynie Informacji Publicznej obowiązuje organy samorządu terytorialnego, jako organy prowadzące szkoły i placówki oświatowe.
Tworzą one własne strony Biuletynu Informacji Publicznej, (rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji w sprawie Biuletynu Informacji Publicznej - Dz. U. z 2007 r. Nr 10, poz. 68), na których udostępniają informacje podlegające publikacji w tej formie.