Organizacja tego konkursu, jak i same lekcje, to ważny element edukacyjny, w ramach którego uczniowie mogą zdobywać praktyczną wiedzę potrzebną w życiu codziennym. Podejmowane przez organizatorów działania zachęcające młodzież do poznawania tematyki ubezpieczeń społecznych zasługują na docenienie – podkreślił wiceminister Maciej Kopeć.
W tegorocznej, drugiej już edycji konkursu skierowanego do młodzieży szkół ponadgimnazjalnych, wystartowało aż 19 tys. uczniów z 550 szkół. To około 8 tysięcy młodych ludzi i ponad 220 szkół więcej, niż w pierwszej edycji.
„Lekcje z ZUS” to autorski projekt Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz ministerstwa pracy i polityki społecznej, który zrodził się z potrzeby budowy świadomości młodego pokolenia Polaków w tak ważnym aspekcie ich przyszłego życia, jakim są ubezpieczenia społeczne.
LEX Prawo Oświatowe - zamów darmowy dostęp na 7 dni>>
Zdaniem pomysłodawców konkursu, niewielu młodych Polaków zdaje sobie sprawę z tego, czym są ubezpieczenia społeczne i czym skutkuje decyzja o wykluczeniu się z tych ubezpieczeń. „Lekcje z ZUS” mają za zadanie kształtować świadomość młodzieży, ucząc przy tym zasady solidaryzmu społecznego. Mogą one także przyczynić się do zdobywania praktycznej wiedzy przez przyszłych przedsiębiorców.
Spośród 16 zespołów, które zmierzyły się w finale konkursu wiedzy „Warto wiedzieć więcej o ubezpieczeniach społecznych”, już po raz drugi najlepsza okazała się grupa uczennic z Zespołu Szkół Ekonomicznych w Radomiu. Drugie miejsce zajął Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Rudzie Śląskiej, trzecie zaś reprezentantki Zespołu Szkół Politechnicznych we Wrześni.
Wygrani odpowiedzieli poprawnie na 29 z 30 zadanych w finale pytań wielokrotnego wyboru, które obejmowały bardzo szczegółowo tematykę ubezpieczeń, składek i świadczeń.
Dowiedz się więcej z książki | |
Nadzór pedagogiczny w szkole i przedszkolu
|