W przypadku, gdy szkoła publiczna prowadzona przez osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną ulegnie likwidacji – osoba prowadząca zwraca się do organu jednostki samorządu terytorialnego o wskazanie uczniom odpowiednich klas tych szkół miejsca realizacji obowiązku szkolnego w innej publicznej szkole podstawowej. Jednostka samorządu terytorialnego może wskazać miejsce realizacji obowiązku szkolnego w innej publicznej szkole podstawowej prowadzonej przez:
1) tę jednostkę samorządu terytorialnego,
2) osobę prawną niebędącą jednostką samorządu terytorialnego lub osobę fizyczną, jeżeli zawarli porozumienie.
Organ jednostki samorządu terytorialnego, który wydał zezwolenie na założenie publicznej szkoły podstawowej – w terminie do dnia 10 sierpnia 2017 r. dokonuje zmiany tego zezwolenia na podstawie złożonych dokumentów, a w przypadku, gdy osoba prowadząca ubiega się o zmianę zezwolenia w zakresie zwiększenia liczby klas objętych strukturą organizacyjną tej szkoły i nie dołączy do wniosku o zmianę zezwolenia, wymaganych dokumentów w zakresie zwiększenia liczby klas objętych strukturą organizacyjną tej szkoły, ale w terminie do dnia 17 sierpnia 2017 r. złoży projekt aktu założycielskiego publicznej ośmioletniej szkoły podstawowej, obejmującej strukturą organizacyjną część klas tej szkoły oraz projekt statutu tej szkoły dostosowane do przepisów ustawy – w terminie do dnia 25 sierpnia 2017 r.
Likwidacja gimnazjów: informacja o zmianie umowy do 15 maja 2018 r.>>