- Jeśli spojrzeć na kwestie równościowe, na pewno widać dobrą wolę -komentuje w "Gazecie Wyborczej" Karol Górski, członek zespołu badawczego "Gender w podręcznikach". - Przy komputerze siedzą dziewczynki, nie tylko chłopcy. Oni z kolei bawią się też lalkami i gotują. Przy haśle "mama" zamiast kobiety przy garach jest matka z córką, które razem realizują malarskie pasje. W wychowaniu dzieci zwiększył się też udział ojców - chodzą z nimi na plac zabaw, czytają książki.
Jednak, jak podkreśla, wszystko w rękach nauczycieli.
- To od nich zależy, czy będą zachęcali dzieci do otwartości, szacunku, nieszablonowego myślenia. Warto opracować dla nich materiały metodyczne, które pokażą, jak z dziećmi poruszać takie trudne tematy i jak unikać w szkole powielania stereotypów. Więcej>>
Rządowy podręcznik położy nacisk na kwestie równościowe
Jeśli spojrzeć na kwestie równościowe, na pewno widać dobrą wolę - ocenia pierwszą część rządowego podręcznika ekspert zajmujący się tą problematyką. Podkreśla jednak, że wszystko zależy od tego, jak nauczyciele wykorzystają udostępnione materiały,