Rzecznik praw dziecka wielokrotnie wskazywał na potrzebę podniesienia jakości kształcenia uczniów z niepełnosprawnościami. Teraz dopytuje MEN m.in. o efekt prac nad przygotowaniem projektu, który umożliwiłby doposażenie poradni w nowoczesne narzędzia do diagnozy i terapii, doskonalenie warsztatu pracowników poradni w zakresie umiejętności diagnostycznych i terapeutycznych oraz opracowanie i upowszechnianie standardów pracy poradni. Rzecznik pyta również o projekty, które miałyby wesprzeć szkoły w zakresie indywidualizacji pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi.
- Zwracam się o informacje dotyczące rezultatów działań, z uwzględnieniem propozycji zmian w przepisach dotyczących precyzyjnego kierowania środków finansowych z subwencji oświatowej na potrzeby dzieci ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi oraz wspomaganie szkół i nauczycieli w efektywnej pracy z tą grupą dzieci – pisze Marek Michalak.
Dowiedz się więcej z książki | |
Prawdziwy człowiek. Osobista opowieść o dorastaniu i edukacji w autyzmie
|