Od dziś publiczne poradnie psychologiczno-pedagogiczne będą decydowały o tym, czy dziecko, które musi uczęszczać do zerówki, może uczyć się w domu - wynika to z rozporządzenia z 18 września 2008 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych.
Nie wszystkie sześciolatki będą musiały uczęszczać do zerówek w przedszkolach lub szkołach. Na wniosek ich rodziców lub opiekunów prawnych poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą bowiem wydać orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego. W domu mogą uczyć się te dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub szkoły. Z nowych przepisów wynika, że poradnie będą też wydawać m.in. orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, a także dotyczące indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Ich zadaniem będzie też przygotowanie opinii o konieczności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
źródło: Gazeta Prawna, 15 października 2008 r., Łukasz Guza
Nie wszystkie sześciolatki będą musiały uczęszczać do zerówek w przedszkolach lub szkołach. Na wniosek ich rodziców lub opiekunów prawnych poradnie psychologiczno-pedagogiczne mogą bowiem wydać orzeczenie o potrzebie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego. W domu mogą uczyć się te dzieci, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do przedszkola lub szkoły. Z nowych przepisów wynika, że poradnie będą też wydawać m.in. orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej oraz niedostosowanej społecznie, a także dotyczące indywidualnego nauczania dla dzieci i młodzieży, których stan zdrowia uniemożliwia lub znacznie utrudnia uczęszczanie do szkoły. Ich zadaniem będzie też przygotowanie opinii o konieczności wczesnego wspomagania rozwoju dziecka od chwili wykrycia niepełnosprawności do podjęcia nauki w szkole.
źródło: Gazeta Prawna, 15 października 2008 r., Łukasz Guza