- Teraz zakładamy, że to przechodzenie na działalność zdalną będzie trwało mniej więcej tyle, ile czas potrzebny na kwarantannę, czyli czas potrzebny na to, by stwierdzić, czy dana osoba jest zakażona czy nie - powiedział minister podczas konferencji prasowej w Białymstoku. I dodał, że taka przerwa w nauce stacjonarnej placówki "nie powinna trwać dłużej niż dwa tygodnie".

Czytaj: Zmiana przepisów pozwoli na trzy formy indywidualnego nauczania w szkole i przedszkolu>>

Już pierwsze dane z ubiegłego tygodnia pokazujące ja wygląda powrót do szkół, czy są placówki, które całkowicie przeszły na nauczanie zdalne, czy ewentualnie na model mieszany - tak jak mówiłem w ubiegłym tygodniu - takich placówek jest bardzo, bardzo mało. I podobnie jest według stanu na dzień dzisiejszy. Gdybyśmy to procentowo próbowali ująć to prawie 100 proc. placówek funkcjonuje w trybie stacjonarnym, czyli przytłaczająca większość z nich - powiedział minister edukacji.  W piątek MEN na podstawie danych otrzymanych od kuratorów oświaty, przekazanych przez dyrektorów przedszkoli, szkół i placówek oświatowych, podało, że na ponad 48,5 tys. szkół i przedszkoli w trybie zdalnym pracują 54 placówki, a 22 w trybie zdalnym.

Teraz zakładamy, że to przechodzenie na działalność zdalną będzie trwało mniej więcej tyle, ile czas potrzebny na kwarantannę, czyli czas potrzebny na to, by stwierdzić, czy dana osoba jest zakażona czy nie - powiedział w poniedziałek Dariusz Piontkowski. 

Nauczanie indywidualne i krótsze lekcje

Podczas konferencji prasowej w urzędzie wojewódzkim w Białymstoku szef MEN poinformował, że w reakcji na sygnały m.in. dyrektorów szkół jego resort wprowadził "dwa elementy, które mają ułatwić funkcjonowanie szkół w tym okresie, kiedy przejdą na nauczanie zdalne. Możliwe będzie też nauczanie indywidualne w trybie zdalnym na wniosek rodziców i możliwość skracania zajęć do 30 minut. Minister przypomniał, że możliwość skracania zajęć funkcjonowała wcześniej, ale przepisy "nie były do końca jednoznaczne".  - Stąd w tej chwili wprowadziliśmy w okresie przechodzenia szkoły na kształcenie zdalne jednocześnie jednoznaczną możliwość skracania lekcji – powiedział. Tradycyjnie lekcja trwa 45 minut, teraz taka lekcja będzie mogła trwać minimalnie minut 30, i nie dłużej niż 60 – poinformował.