"Metoda Edukacyjnej Wartości Dodanej jest najbliższa pozyskania tzw. obiektywnej informacji o efektywności nauczyciela. Oczywiście wiele zmian potrzeba, aby była możliwa w polskiej szkole i powinna byd stosowana z odpowiednim ostrożnością, jednakże zastosowanie przez dyrektorów szkoły metody ekonomicznej wartości dodanej przy ocenie nauczycieli, a byd może również ujawnianie wyników rodzicom, mogłoby byd bardzo pomocnym narzędziem." - czytamy w analizie.
Autorzy tłumaczą, że EWD nie byłaby jedynym czynnikiem decydującym o dalszej karierze pedagoga, ale wprowadzenie tej metody sprawiłoby, że ocena byłaby bardziej obiektywna.
"System oceniania nauczyciela przez dyrektora szkoły na podstawie krótkich, wcześniej zapowiedzianych wizytacji dostarcza tylko subiektywnej oceny. Rzadko brane są pod uwagę wyniki I postępy w nauce podopiecznych. Co więcej jej wyniki, nawet jeśli są jawne ograniczają się do wystawienia nauczycielowi jednego z trzech możliwych “stopni” i w znakomitej większości przypadków jest to ocena pozytywna." - tłumaczą. Pełną treść opinii znaleźć można na stronie FOR>>
Polecamy: Fundacja Balcerowicza: wynagrodzenia nauczycieli powinny lepiej motywować do pracy