Uwagi z opinii do noweli ustawy o systemie oświaty przytacza "Dziennik Gazeta Prawna".
– Z niedoróbek, niejasności w tej nowelizacji, jak i innych działań w ostatnich latach ewidentnie wyłania się jeden podstawowy problem: MEN nie ma strategii i pomysłu, jak informatyzacja edukacji powinna przebiegać. I nie chodzi o informatyzację polegającą na zakupach sprzętu do szkół, tylko, co ważniejsze, o informatyzację procesów zarządzania edukacją, stworzenie warunków do korzystania przez szkoły i nauczycieli z elektronicznych rozwiązań obiegu dokumentów, raportowania, informowania rodziców o postępach ich dziecka według jednolitych zasad – tłumaczy Olgierd Buchocki, ekspert PIIT w zakresie edukacji.
Sprawdzian z informatyki: wyobraź sobie komputer...>>
– I właśnie od przygotowania takiej długoterminowej strategii, planu całościowych zmian ten resort powinien zacząć – dodaje.
Podkreśla także, że MEN nakłada na szkoły za dużo obowiązków w kwestii przygotowania systemu informowania rodziców o postępach uczniów. Zamiast nakazywać placówkom opracowanie strategii, resort powinien stworzyć ogólnokrajowe standardy w tym zakresie.
Źródło: "Dziennik Gazeta Prawna", stan z dnia 20 sierpnia 2014 r.
Rodzic nie zapłaci za dostęp do elektronicznego dziennika>>
Zmiany w prawie w roku szkolnym 2014/2015 będą jednym z tematów XVI Krajowej Konferencji Dyrektorów Dyrektorów Szkół i Przedszkoli>>