Czy forma doskonalenia, sprecyzowana w § 18 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 29 września 2016 r. w sprawie placówek doskonalenia nauczycieli – dalej r.p.d.n., jako "warsztaty" może zostać rozszerzona i brzmieć "warsztaty szkoleniowe"?
Czy są jakieś wytyczne odnośnie czasu trwania konkretnej formy szkoleniowej (np. kiedyś szkolenia trwające 30 godz. i więcej były kursami, seminaria trwały 5 godz. itp.)?
Zgodnie z § 18 ust. 1 pkt 3 r.p.d.n., publiczne placówki doskonalenia nauczycieli realizują zadania obowiązkowe w szczególności przez prowadzenie form doskonalenia, w tym seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń. Z treści przywołanego przepisu wynika, że obok seminariów, konferencji, wykładów, warsztatów i szkoleń, placówki publiczne placówki doskonalenia nauczycieli mogą prowadzić inne formy doskonalenia (np. warsztaty szkoleniowe).
Przepisy r.p.d.n., ani inne przepisy prawa oświatowego, nie określają czasu trwania ww. form doskonalenia nauczycieli.
Doskonalenie nauczycieli bez szczegółowych regulacji
Przepisy oświatowe nie dookreślają, jaką formę musi mieć doskonalenie nauczycieli.Nie precyzują też, jak długo mają trwać szkolenia - pisze Piotr Gąsiorek w serwisie LEXPrawo Oświatowe.