Co dyrektor szkoły winien zrobić w sytuacji, gdy zgłasza się do niego nauczyciel, który pięć lat wcześniej (w czasie, gdy funkcję dyrektora pełniła inna osoba) zakończył staż i jak twierdzi otrzymał zaświadczenie, iż postępowanie kwalifikacyjne w tej sprawie zakończyło się pozytywnie jednak nie otrzymał nigdy aktu nadania stopnia awansu zawodowego nauczyciela kontraktowego?
Dodam, iż brak jest protokołu z postępowania kwalifikacyjnego tego nauczyciela.
Czy obecny dyrektor winien wydać akt, jeśli tak to z jaką datą i podstawą prawną?
Dyrektor powinien przekazać sprawę do kuratora oświaty, w celu przeprowadzenia postępowania nadzorczego. Ponieważ zgodnie z przepisami art. 9h ust. 1 pkt 1 ustawy - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674) - dalej KN, nadzór nad czynnościami podejmowanymi w postępowaniu o nadanie nauczycielom stopnia awansu zawodowego przez dyrektorów szkół sprawuje organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
Dyrektor nie może wydać decyzji jeśli nie ma dokumentacji, która potwierdza spełnienie przez nauczyciela warunków niezbędnych do nadania stopnia nauczyciela kontraktowego - brak protokołu i zaświadczenia o akceptacji komisji kwalifikacyjnej. W dokumentacji szkolnej powinny znajdować się również dokumenty potwierdzające odbycie stażu na stopień nauczyciela kontraktowego - zatwierdzony plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z jego realizacji, ocena dorobku zawodowego za okres stażu oraz dokumenty poświadczające zatrudnienie nauczyciela zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami.
Zgodnie bowiem z art. 9b ust. 1 pkt 1 w związku z art. 9 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 1a-3 KN warunkiem nadania stopnia nauczyciela kontraktowego nauczycielowi zatrudnionemu w szkole jest: spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, odbycie stażu zakończonego pozytywną oceną dorobku zawodowego nauczyciela, o której mowa w art. 9c ust. 6 KN, oraz uzyskanie akceptacji komisji kwalifikacyjnej, po przeprowadzonej rozmowie.
Jan Chojnacki
Dodam, iż brak jest protokołu z postępowania kwalifikacyjnego tego nauczyciela.
Czy obecny dyrektor winien wydać akt, jeśli tak to z jaką datą i podstawą prawną?
Dyrektor powinien przekazać sprawę do kuratora oświaty, w celu przeprowadzenia postępowania nadzorczego. Ponieważ zgodnie z przepisami art. 9h ust. 1 pkt 1 ustawy - Karta Nauczyciela (Dz. U. z 2006 r. Nr 97, poz. 674) - dalej KN, nadzór nad czynnościami podejmowanymi w postępowaniu o nadanie nauczycielom stopnia awansu zawodowego przez dyrektorów szkół sprawuje organ sprawujący nadzór pedagogiczny.
Dyrektor nie może wydać decyzji jeśli nie ma dokumentacji, która potwierdza spełnienie przez nauczyciela warunków niezbędnych do nadania stopnia nauczyciela kontraktowego - brak protokołu i zaświadczenia o akceptacji komisji kwalifikacyjnej. W dokumentacji szkolnej powinny znajdować się również dokumenty potwierdzające odbycie stażu na stopień nauczyciela kontraktowego - zatwierdzony plan rozwoju zawodowego, sprawozdanie z jego realizacji, ocena dorobku zawodowego za okres stażu oraz dokumenty poświadczające zatrudnienie nauczyciela zgodnie z posiadanymi kwalifikacjami.
Zgodnie bowiem z art. 9b ust. 1 pkt 1 w związku z art. 9 ust. 1 pkt 1 oraz ust. 1a-3 KN warunkiem nadania stopnia nauczyciela kontraktowego nauczycielowi zatrudnionemu w szkole jest: spełnienie wymagań kwalifikacyjnych, odbycie stażu zakończonego pozytywną oceną dorobku zawodowego nauczyciela, o której mowa w art. 9c ust. 6 KN, oraz uzyskanie akceptacji komisji kwalifikacyjnej, po przeprowadzonej rozmowie.
Jan Chojnacki