Nauczyciele otrzymają dostęp do systemu nauki wspomaganej sztuczną inteligencją dla 50 tys. uczniów klas IV, V i VI. Zgłoszenia są przyjmowane z całej Polski. O przyjęciu (w ramach limitu miejsc) decyduje kolejność zgłoszeń oraz kryteria demograficzne i socjoekonomiczne.

Projekt podzielono na etapy:

  •     start uczniów klas IV Przyjmowanie zgłoszeń (nabór kończy się 20 grudnia 2024 r.);
  •     start uczniów klas V;
  •     start uczniów klas VI.

Projekt zakłada objęcie bezpłatnym wsparciem nauczanie matematyki w szkołach podstawowych. Nauczyciele i ich uczniowie otrzymają dostęp do systemu zeszyt.online. Dzięki wykorzystaniu sztucznej inteligencji system indywidualizuje poziom zadań dla każdego dziecka, stopniowo zwiększając poziom trudności, w sposób pozwalający na skuteczną i przyjazną naukę. Wsparcie polega nie tylko na doborze odpowiednich zadań - w przypadku trudności z rozwiązaniem zadania, sztuczna inteligencja stara się zdiagnozować przyczynę problemu i pomóc uczniowi, w jak największym stopniu odciążając nauczyciela. Co ważne, pomoc nie opiera się na wyświetleniu uczniowi gotowego rozwiązania albo konkretnym wskazaniu błędu w rozwiązaniu, gdyż taka nauka sprowadza się do zapamiętywania schematów. Zamiast tego zeszyt.online stara się pobudzać ucznia do ciągłego myślenia, dając mu do rozwiązania kolejne zadania powiązane z problemem występującym wcześniej u ucznia. Już teraz znaczna część takich interwencji prowadzi u ucznia do samodzielnego zrozumienia przyczyny swojej wcześniejszej trudności i pomaga mu w rozwiązaniu zadania, którego wcześniej nie udało mu się poprawnie rozwiązać. Odciążony nauczyciel zyskuje więcej czasu dla uczniów, którzy potrzebują większej pomocy. Uczniowie zdolni otrzymują trudniejsze zadania, co pozwala na szybszą naukę i rozwój talentów.

 

System zeszyt.online od początku był projektowany jako narzędzie wspierające nauczyciela i silnie powiązane ze specyfiką szkoły. Działa na poziomie klasy, a nie pojedynczego ucznia. To znaczy, pojedynczy uczniowie nie otrzymują od nas indywidualnych kont, aby samodzielnie uczyć się matematyki. To nauczyciel, na poziomie klasy, steruje intensywnością i doborem tematów dla swoich uczniów. Narzędzie zeszyt.online może być traktowane jako inteligentny zbiór interaktywnych zadań matematycznych, który można wykorzystywać zarówno na lekcji matematyki jak i w pracy w domu. Podczas szkoleń dedykowanych nauczycielom, przedstawiana jest metodyka pracy z narzędziem w szkole i w domu oraz pokazywane funkcjonalności platformy wspierające scenariusze pracy.