Czy wywierasz presję na swoich pracowników? Według badań Global Benefits Attitudes przeprowadzonego przez Towers Watson, może to wywierać wpływ na ich wydajność w pracy.

Badania pokazują, że ponad połowa pracowników doświadcza wysokiego poziomu stresu w swojej pracy. Tacy pracownicy wykazują również mniejsze zaangażowanie. Tylko jeden na dziesięciu pracowników stwierdził, że natężenie stresu jakiego doświadcza jest dosyć niskie.

W Stanach Zjednoczonych już prawie 30% pracowników sygnalizuje odczuwanie wysokiego poziomu stresu w miejscu pracy. To nieco niżej, niż 34% odnotowane w Wielkiej Brytanii.

Zdaniem Rebeki Haymes starszego konsultanta oraz specjalisty ds. dobrego samopoczucia w Towers Watson, badania wyraźnie wskazują, że istnieje związek pomiędzy destrukcyjnie wysokim poziomem stresu, a obniżoną wydajnością pracowników.

Według respondentów, za główną przyczynę odczuwania stresu w miejscu pracy odpowiedzialne są zaniedbania w doborze odpowiedniego personelu. Przyczyną drugą, co do wielkości, jest brak zachowania równowagi między życiem zawodowym a prywatnym.

- Jeżeli liderzy chcą promować bezstresowe środowisko pracy, to ważne aby zrozumieli, że prawdziwe przyczyny stresu leżą po stronie ich organizacji - powiedziała Haymes.

Duże obciążenia pracowników są również związane z wyższym poziomem absencji w pracy, zestresowani pracownicy biorą średnio 4-6 dni chorobowych w ciągu roku. Dla porównania, pracownicy z niskim poziomem stresu, wykorzystują średnio 2-6 takich dni.

W badaniu wzięło udział w sumie 22.347 pracowników z 12 państw.

Źródło www.hrmasia.com, stan z dnia 9 lutego 2015 r.