Według ankiety portalu Praca.pl przeprowadzonej jesienią tego roku, Polacy pragną przede wszystkim stabilnego zatrudnienia (30%) i wysokich zarobków (26%). Dla co piątej osoby ważne jest również poczucie sensu wykonywanych zadań oraz bezstresowa atmosfera. Szczególne wyzwania, podobnie jak prestiż - marzą się tylko 2% pracowników.
Jeśli zatem poszukujemy kandydatów na typowe stanowiska, należy formułować bardziej typowe ogłoszenia o pracę. Możemy wówczas liczyć na odzew, gdyż kierujemy się do dużego grona potencjalnie zainteresowanych. Ogłoszenia rekrutacyjne powinny być zgodne z obowiązującym prawem a także wewnętrzną polityką zarządzania zasobami ludzkimi i zaplanowaną procedurą rekrutacyjną. Przebieg typowego procesu rekrutacji można prześledzić w szkoleniu e-learning Akademii PARP "Praktyczne zarządzanie personelem w MŚP". Jeśli jednak chcemy dotrzeć do tych nielicznych, którym marzy się prestiż i wyzwania zawodowe, ogłoszenie rekrutacyjne staje się ważnym elementem przyciągającym uwagę i może być sformułowane w sposób bardziej przewrotny. Nawet wówczas nie można jednak zapomnieć o przepisach prawa pracy.
Źródło: inf. pras. www.akademiaparp.gov.pl, stan z dnia 26 listopada 2014 r.