"Telemarketerzy, którzy od rana bombardują nas ofertami sprzedaży najczęściej dzwonią z Warszawy i Krakowa. To te dwa miasta są największymi w Polsce skupiskami outsourcingowych call centers- wynika z najnowszego raportu Stowarzyszenia Marketingu Bezpośredniego, który powstała na podstawie danych z 58 dostawców usług call i contact centers. To około 40 proc. wszystkich przedstawicieli tej branży, w której (według ekspertów SMB) działa ok. 160 firm. Dysponują one ok. 22 tys. stanowisk w 240 lokalizacjach.
- 22 tys. stanowisk to możliwość dotarcia raz na miesiąc do każdego dorosłego Polaka a 160 firm to dowód ogromnej konkurencyjności- podkreśla Jacek Barankiewicz, wiceprezes SMB, który w 1995 założył pierwsze polskie zewnętrzne centrum telemarketingowe – Kontakt Telemarketing, (dziś Grupa DataContact).
Jak zaznacza raport SMB, badanie dotyczyło liczby stanowisk, a nie ich faktycznego wykorzystania, co oznacza, że liczba pracowników może być w danym momencie mniejsza. Zwykle waha się zresztą w zależności od potrzeb zleceniodawców. Stąd też tak łatwo można znaleźć w tej branży pracę tymczasową, czy elastyczne godziny pracy, co przyciąga do niej wielu młodych ludzi. Głównie w dużych miastach- bo to one dominują wśród lokalizacji call center, choć wraz z rozwojem infrastruktury telekomunikacyjnej coraz częściej oferty pracy pojawiają się także w mniejszych ośrodkach".
Źródło: Rzeczpospolita