O tym czy pracownik lubi swoją pracę, decyduje kilka czynników. Wynagrodzenie, zespół, warunki pracy - to niektóre z nich. Stosunek do szefa ma w tym przypadku również niemałe znaczenie. Jakich słów powinni używać szefowie, aby być lubianymi i utrzymywać motywację swoich pracowników na odpowiednim poziomie?
"Dziękuję" - menedżerowie bardzo często zapominają, że to słowo nadal ma znaczenie. Warto go używać zarówno jako dodatku do premii uznaniowej, jak i jako samodzielnego motywatora na co dzień.
"Co o tym myślisz?" - pytanie pracowników o ich zdanie podnosi motywację i sprawia, że czują się ważni.
"Świetna robota" - każdy lubi to słyszeć, więc jeśli jest okazja, warto chwalić swój zespół.
"Jak Ci pomóc?" - zadania, które menedżerom wydają się błahe, dla zespołu mogą stanowić wyzwanie. Nawet jeżeli na język ciśnie się "przecież to banalne", warto się powstrzymać i zapytać, czy podwładny nie potrzebuje pomocy.
"Poradzisz sobie" - pokaż, że wierzysz w swój zespół i że ufasz ich umiejętnościom.
"My" zamiast "ja" - zespół powinien czuć, że menedżer jest jego częścią, a nie tylko dowódcą wydającym polecenia.
Więcej: http://theundercoverrecruiter.com/words-motivate/
Źródło: The Undercover Recruiter, stan z dnia 2 czerwca 2016 r.