Gdyby nie marzenia ludzi o dotarciu do Indii, nie odkryto by Ameryki, człowiek nie postawiłby nogi na Księżycu, a już wkrótce może na Marsie. Bez poczucia misji, wizji tego dokąd chce się dojść, dobrego strategicznego planowania i zapewnienia odpowiednich zasobów organizacyjnych nie byłoby to możliwe.
Strategiczne Zarządzanie Zasobami Ludzkimi, to dyscyplina, która łączy filozofię ZZL, taktyczne planowanie i praktykę z długoterminowymi celami organizacji. Jest niezbędnym fundamentem tego, aby zapewnić firmie przewagę konkurencyjną poprzez budowanie efektywnej struktury, kultury organizacyjnej, wartości dla pracownika, myślenie systemowe i odpowiedną strategię komunikacji. Przygotowuje organizację do efektywnego funkcjonowania na zmieniającym się coraz szybciej rynku, włączając w to takie kwestie jak spadek gospodarczy, kryzys czy konsolidacja rynku.
Zbudowanie otwartej, elastycznej kultury organizacyjnej, nastawionej na klienta i osiąganie wysokich wyników nie jest łatwe. A przecież, tylko taka kultura jest w stanie zapewnić organizacji sukces w zmieniającej się dynamicznie rzeczywistości. Wymaga to konsekwencji, dyscypliny, zaangażowania interesariuszy i bardzo dobrego planowania strategicznego. HR może w tym pomóc. Może być katalizatorem zmian w organizacji, może zainspirować do stworzenia strategii biznesowej, jeśli takiej nie ma, a gdy jest musi stworzyć strategię HR, która wspiera organizację w osiąganiu jej celów.
„W teorii strategia jest systematycznym procesem: najpierw myślimy, potem działamy. Najpierw formułujemy, potem wdrażamy. W praktyce realizowana strategia może pojawiać się jako odpowiedź na zmiany sytuacji”. Mintzberg*
Jesteś menedżerem HR? Masz za sobą studia z zarządzania zasobami ludzkimi, MBA, lub inne wykształcenie, skończyłeś kursy związane z zarządzaniem ludźmi, przeczytałeś nie jedną książkę na temat strategicznego HR, ale masz już dość teorii, chcesz zobaczyć jak to działa w praktyce?
Zapraszam na cykl warsztatów: „Strategia HR w pięciu odsłonach".
W trakcie warsztatów uczestnicy będą:
• Analizować środowisko wewnętrzne
• Analizować środowisko zewnętrzne
• Analizować wpływ strategii biznesowej na HR
• Analizować efektywność istniejących strategii HR
• Przeprowadzać analizę strategicznych braków w ZZL
• Przygotowywać diagnozę, wnioski i rekomendacje
• Planować działania
• Planować zasoby
• Identyfikować korzyści z wdrożenia strategii
Najbliższy program rusza 6 lutego 2015 r. w Warszawie.
Więcej informacji znajdziesz na stronie www.willtochange.pl
Agnieszka Wolańska-Konecka
* Mintzberg (1987) Mintzberg, H (1987) Crafting strategy, Harvard Business Review, July–August, pp 66–74 (tłumaczenie autorki)