Social media to dla wielu firm spore wyzwanie. Dopiero co stworzyli satysfakcjonujące profile na Facebooku i Twitterze, a tu kolejne medium - Snapchat - obecnie jedna z najbardziej popularnych aplikacji wśród osób młodych. Jeśli więc dana firma takich osób poszukuje, wypada tam zaistnieć.

Snapchat to aplikacja umożliwiająca zamieszczanie i wysyłanie zdjęć oraz filmików, które odbiorca może oglądać przez 24 godziny. Dzięki Snapchatowi można opowiedzieć pewną historię i pokazać ją określonym odbiorcom. Snapchat jest na pewno mniej formalną platformą społecznościową niż LinkedIn czy Twitter i pracodawcy powinni to wykorzystać.

Eksperci ds. social mediów zachęcają pracodawców, aby za pomocą snapów opowiadali historię swojej firmy "od kuchni". Zamieszczanie snapów grupy pracowników, która wspólnie je lunch w firmowej kuchni, zdjęć zrobionych podczas burzy mózgów zespołu, zdjęć pracowników rozmawiających na korytarzu, filmików z urodzin obchodzonych w pracy.

Jeśli pracodawcy zależy, aby utrwalać swój pozytywny wizerunek poprzez Snapchata, to właśnie takie historie powinien tam opowiadać. Snapchat z powodzeniem może być używany jako narzędzie rekrutacji, np. aby przybliżyć potencjalnym kandydatom obraz stanowiska pracy.

Więcej: theundercoverrecruiter.com/snapchat-tell-stories

Źródło: The Undercover Recruiter, stan z dnia 1 czerwca 2016 r.