Nie ulega wątpliwości, że employer branding zdobywa coraz bardziej znaczącą pozycję w działalności wizerunkowej firm. W tych działaniach coraz większy udział mają też agencje pracy, które wspomagają swoich klientów w kształtowaniu marki idealnego pracodawcy.

Miano „pracodawcy z wyboru” to nie tylko uhonorowanie firmy zaszczytnym tytułem, w dłuższej perspektywie przekłada się ono na wzmocnienie marki i zwiększenie efektywności firmy. Wizerunek atrakcyjnego pracodawcy pozwala przyciągać nie tylko większą ilość kandydatów, ale – co istotne – tych utalentowanych i wykwalifikowanych. Dlatego też, przedsiębiorcy zwracają coraz większą uwagę na to, w jaki sposób są postrzegani przez potencjalnych pracowników. Budowanie wizerunku powinno być poparte określonymi wartościami i wizją firmy, a sama jej marka musi być silna i rozpoznawalna. Dopiero wtedy pracodawca może rozpocząć działania w zakresie employer branding, które stanowią pracę z pogranicza HR i PR, dlatego te właśnie działy muszą połączyć swoje siły. Rozpoczynając projekt employer branding, firma musi zatroszczyć się o wizerunek wśród aktualnych pracowników, wziąć pod uwagę ich opinie dotyczące komunikacji wewnętrznej i funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pozyskiwanie nowych pracowników nierzadko skłania firmy do skorzystania z pośrednictwa agencji pracy, szczególnie gdy potrzeba rekrutacyjna jest duża. Czy zatrudniamy pojedynczych pracowników czy całe ich grupy idea z pewnością jest ta sama – ugruntować swoją pozycję atrakcyjnego pracodawcy oraz zapewnić dobre partnerskie relacje. Rola agencji pracy pośredniczących pomiędzy firmą a pracownikami, także agencji pracy tymczasowej, jest tu spora i nabiera nowego wymiaru. Oprócz samego poszukiwania kandydatów i zatrudnienia ich (w przypadku pracy tymczasowej robi to agencja), pośrednicy stają się współodpowiedzialni za kształtowanie wizerunku danej firmy.

Źródło: HRStandard.pl, 9 maja 2011 r.