Program "Zagrzewamy do nauki" realizowany był od początku września 2009 r. przez Vattenfall Heat Poland SA, a od stycznia 2012 r. jest kontynuowany – po zmianie właściciela – pod nową marką PGNiG TERMIKA SA, przy wsparciu partnerów zewnętrznych – Polskiego Stowarzyszenia Zarządzania Kadrami i Business for Society. Jego głównym celem jest zapewnienie dostępu do wykwalifikowanej średniej kadry technicznej oraz pozyskanie młodych techników dobrze przygotowanych do pracy w zakładach firmy.
Studium przypadku opisuje proces wdrożenia programu "Zagrzewamy do nauki", mającego na celu zapewnienie wykwalifikowanej średniej kadry technicznej, a tym samym wypełnienie luki pokoleniowej w PGNiG TERMIKA SA związanej ze zdiagnozowanymi odejściami emerytalnymi. Artykuł przedstawia historię powstania programu, pojawiające się w trakcie jego realizacji nowe wyzwania, mówi o korzyściach oraz czynnikach sukcesu. Program "Zagrzewamy do nauki" ma wymiar zarówno biznesowy (zapewnia pozyskanie wykwalifikowanych kandydatów do pracy), jak i społeczny (wpływa na lepszy start objętej nim młodzieży na rynku pracy).
Artykuł powstał na podstawie wywiadu z Marzeną Cieślak, dyrektor Departamentu Personalnego PGNiG TERMIKA SA, przeprowadzonego w 2014 r.
Więcej informacji w Serwisie HR
Materiały o podobnej tematyce:
1. Pokolenie Z (artykuł)
2. Stażysta w firmie (artykuł)
3. Be Interactive! – niezwykły program stażowy dla studentów i absolwentów. Studium przypadku Grupy K2 (studium przypadku)
4. Budowa marki pracodawcy poprzez system edukacji dla środowisk studenckich w Imperial Tobacco Polska (studium przypadku)
5. Realizacja programu „Diversity” w firmie Motorola Solutions (studium przypadku)
6. Skrzydła dla LOT-u (studium przypadku)
7. Studia dualne – nowatorskie rozwiązanie. Wdrażanie projektu kształceniowego w firmie Phoenix Contact Wielkopolska Sp. z o.o. (studium przypadku)
8. Zarazić radością z pracy. Programy stażowe dla dzieci z rodzin zastępczych i wychowanków domów dziecka jako działanie z zakresu CSR w firmie Hilti (studium przypadku)