Pracodawca ma chronić pracowników przed nadmiernym hałasem
Pracodawca jest obowiązany zapewnić ochronę pracowników przed nadmiernym hałasem. Na stanowiskach pracy, na których mimo zastosowania możliwych rozwiązań technicznych i organizacyjnych poziom hałasu przekracza dopuszczalne normy, pracodawca ma obowiązek ustalić przyczyny takiego stanu rzeczy oraz opracować i wdrożyć działania, które najskuteczniej zmniejszą narażenie pracowników na hałas. Jeżeli nie doprowadzi to do ograniczenia hałasu poniżej dopuszczalnego poziomu, pracodawca powinien zaopatrzyć pracowników w indywidualne ochrony słuchu, dobrane do wielkości charakteryzujących hałas i cech indywidualnych pracowników oraz nauczyć podwładnych właściwego używania ochron, a następnie wymagać ich stosowania. Inną formą ochrony jest ograniczenie czasu ekspozycji na hałas przez stosowanie przerw w pracy, wliczanych do czasu pracy.