Dobre CV powinno być przede wszystkim spójne z charakterem stanowiska, na jakie aplikuje kandydat. Bardzo modne kreatywne CV nie zawsze musi być dobrym rozwiązaniem. W branżach takich jak prawo czy księgowość może wręcz zaszkodzić kandydatowi.
Dobrze skonstruowane CV ma pokazywać umiejętności i doświadczenie osoby starającej się o pracę. Powinno być napisane czytelnie, ale też bez błędów gramatycznych, ortograficznych czy interpunkcyjnych. Kandydaci starają się szczególnie, by przykuć uwagę rekrutera, dlatego od pewnego czasu modne są CV kreatywne. Pomagają one wyróżnić się w tłumie chętnych na dane stanowisko pracy. Kreatywne CV może być napisane niestandardową czcionką, zawierać kolorowe infografiki lub mieć oryginalną formę. Takie CV sprawdzi się w branżach, w których od kandydata oczekuje się pomysłowości, nieszablonowego sposobu myślenia i oryginalności. Przed jego wysłaniem warto jednak poradzić się eksperta albo przynajmniej znajomych, którzy obiektywnie ocenią jego jakość. Może się bowiem zdarzyć, że to, co kandydat uważa za kreatywne, w rzeczywistości jest mało gustowne. W niektórych branżach kreatywne CV może ponadto odnieść skutek odwrotny do oczekiwanego.
Więcej: www.biznes.newseria.pl/news/kreatywne_cv_ulatwia,p90918145
Źródło: newseria.pl, stan z dnia 14 lipca 2015 r.