Wiadomo, że najlepszym ambasadorem, a zarazem sprzedawcą dla firmy są zadowoleni pracownicy. To ich odczucia i opinia są głównym czynnikiem wizerunkowym. A ich zaangażowanie stanowi o rozwoju i sukcesie firmy.
W związku z tym trzeba przywiązywać dużą uwagę do skutecznych działań wewnętrznych, by efektywniej rozwijać swój biznes. Kluczową sprawą jest rozpoznanie potrzeb i oczekiwań pracowników, ale też problemów komunikacyjnych w firmie. Skuteczna komunikacja wewnętrzna polega na angażowaniu pracowników w różne działania związane z zarządzaniem firmą. Nie tylko w kwestiach strategicznych, ale też w przypadku wpływania na drobne, często bardzo uciążliwe sprawy. Komunikacja wewnętrzna to także nagradzanie i motywowanie pracowników. Nie tylko za pomocą premii, ale także drobnych niespodzianek związanych z ich zainteresowaniami. Należy pamiętać, że budowanie efektywnej komunikacji wewnętrznej to długi i często żmudny proces. To szereg działań, dzięki którym nasi pracownicy staną się prawdziwymi ambasadorami firmy.
Więcej: www.hrstandard.pl/2014/10/20/stan-sie-rekinem-firmowej-komunikacji
Źródło: www.hrstandard.pl, stan z dnia 21 października 2014 r.