Andrew McAfee - autor książki "Firma 2.0. Sukces dzięki nowym narzędziom internetowym " postanowił po pierwsze zrobić przegląd i opis kilku nowych i (dla wielu osób) dziwnych technologii oraz wykorzystujących je społeczności. Są to m.in. blogi, portale, Facebook, Twitter, Wikipedia, mechanizmy wiki, rynki prognostyczne, algorytm PageRank, serwis Delicious, oprogramowanie społecznościowe i inne. Co więcej mimo że różnią się one w znaczny sposób, mają także pewne głębokie podobieństwa, które sprawiają, że wszystkie one są częścią tego samego ogólnego trendu. Po drugie postanowił pokazać, jak firmy i inne organizacje stosują wspomniane technologie w szczególnie ważnych obszarach. Wykorzystując studia przypadku poparte zarówno ugruntowanymi teoriami, jak i nowymi modelami obrazuje, jak i gdzie stosuje się nowe narzędzia oraz jakie generują one wyniki. A po trzecie postanowił dostarczyć wskazówek, jak dzięki osiągniętej wiedze osiągnąć sukces. Jak zbudować plan osiągnięcia sukcesu, koncentrując się na rolach odgrywanych przez liderów biznesu – menedżerów i wyższą kadrę zarządzającą spoza działu IT. Jak wykorzystując media społeczne, narzędzia intranetowe, wiki i blogi rozwijać komunikację firmy i budować trwałą przewagę konkurencyjną. Czy mu się to udało - najlepiej przekonać się o tym samemu.
Firma 2.0. Sukces dzięki nowym narzędziom internetowym - nowość Wolters Kluwer
Web 2.0 - interaktywne i mobilne oblicze internetu - zmienia świat, stwarzając nowe zjawiska społeczne, wywołując demokratyczne rewolucje, budując i niszcząc fortuny. Czy Twoja firma jest przygotowana, aby w pełni korzystać z Web 2.0? Czy jest otwarta na nowe trendy zarządzania, oparte na współpracy, innowacyjności i elastyczności? Z tej książki dowiesz się, w jaki sposób wykorzystać media społeczne, narzędzia intranetowe, wiki i blogi do rozwoju komunikacji firmy i budowania trwałej przewagi konkurencyjnej.