Rzeczpospolita (ekonomia24.pl) pisze o zmianach, jakie zachodzą w podejściu studentów do pracy („Rano praca, po południu nauka”). Z badań wynika, że aż 95% studentów stara się pracować w czasie studiów. Kiedyś sytuacja wyglądała inaczej, teraz jednak orientują się w trudnej sytuacji na rynku pracy i decydują się na pracę nawet od pierwszego roku.
Najpopularniejszą formą zatrudnienia studentów na pierwszych latach studiów jest praca w call center oraz barach i sklepach. Na staże oraz 3/4 etatu studenci decydują się w latach późniejszych. Gazeta Wyborcza (wyborcza.biz) pisze o sytuacji firm zajmujących się badaniami rynku („Kryzys dotarł do branży badań rynku”). Do tej pory badania rynku notowały w naszym kraju stabilny wzrost. Pierwszy raz od dwóch dekad, w ubiegłym roku, rynek ten wyhamował. Powodem takiej sytuacji są rosnące wymagania, tańsza konkurencja i większa samodzielność firm w tym zakresie.
Źródło: Internet, stan z dnia 19 października 2012 r.