ZUS informuje o konieczności aktualizacji certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD" (służy do wymiany danych z ZUS) w programie Płatnik i innych programach służących do przesyłania dokumentów do ZUS.
W Płatniku certyfikat zaktualizuje się automatycznie
Dlatego po uruchomieniu programu koniecznie wykonaj aktualizację komponentów programu i danych płatnika.
Uwaga!
Sprawdź w programie Płatnik czy nowy certyfikat ZUS został pobrany do programu.
- W oknie „Ustawienia przekazu elektronicznego”, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „Weryfikuj teraz”.
- Jeżeli datą obowiązywania certyfikatu jest okres od 2016-10-11 do 2018-10-11, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „ Pobierz”, a gdy certyfikat się pobierze, kolejno przycisk „Wybierz” i wskaż certyfikat z datą 2018-10-01 do 2020-09-30.
- Po wybraniu nowego certyfikatu wybierz przyciski „Zapisz” i „Ok”.
- Następnie w górnym menu „Administracja” zaktualizuj listy TSL.
Poza programem Płatnik aktualizację trzeba zrobić samodzielnie
- pobrać certyfikat ze strony www.zus.pl/firmy/program-platnik/pobierz
- zarejestrować we właściwym oprogramowaniu.
Więcej przydatnych materiałów znajdziesz w LEX Kadry:
Elektroniczne przesyłanie dokumentów do ZUS >
Czy żona płatnika może przesyłać dokumenty ubezpieczeniowe do ZUS? >
Rozliczenia z ZUS - obowiązki płatnika składek >
Jak potwierdzić ubezpieczonemu opłacanie składek? >
Zwolnienie płatnika z obowiązku składania dokumentów >
W której deklaracji ZUS należy uwzględniać L-4 pracowników? >
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Linki w tekście artykułu mogą odsyłać bezpośrednio do odpowiednich dokumentów w programie LEX. Aby móc przeglądać te dokumenty, konieczne jest zalogowanie się do programu. Dostęp do treści dokumentów w programie LEX jest zależny od posiadanych licencji.