ZUS informuje o konieczności aktualizacji certyfikatu ZUS "PE-2-ZUS-EWD" (służy do wymiany danych z ZUS) w programie Płatnik i innych programach  służących do przesyłania dokumentów do ZUS.

 

W Płatniku certyfikat zaktualizuje się automatycznie 

Dlatego po uruchomieniu programu koniecznie wykonaj aktualizację komponentów programu i danych płatnika.

Uwaga!
Sprawdź w programie Płatnik czy nowy certyfikat ZUS został pobrany do programu.

  • W oknie „Ustawienia przekazu elektronicznego”, w zakładce „Certyfikaty” uruchom przycisk „Weryfikuj teraz”.
  • Jeżeli  datą obowiązywania certyfikatu jest okres od 2016-10-11 do 2018-10-11,  w zakładce  „Certyfikaty” uruchom przycisk „ Pobierz”, a gdy certyfikat się pobierze, kolejno przycisk „Wybierz” i wskaż certyfikat z datą  2018-10-01 do 2020-09-30.
  • Po wybraniu nowego certyfikatu wybierz przyciski „Zapisz” i „Ok”.
  • Następnie w górnym menu „Administracja” zaktualizuj listy TSL.

Poza programem Płatnik aktualizację trzeba zrobić samodzielnie

 

Więcej przydatnych materiałów znajdziesz w LEX Kadry:

Elektroniczne przesyłanie dokumentów do ZUS >

Czy żona płatnika może przesyłać dokumenty ubezpieczeniowe do ZUS? >

Rozliczenia z ZUS - obowiązki płatnika składek >

Jak potwierdzić ubezpieczonemu opłacanie składek? >

Zwolnienie płatnika z obowiązku składania dokumentów >

W której deklaracji ZUS należy uwzględniać L-4 pracowników? >