Ogłoszenie rekrutacyjne, na które w odpowiedzi spływają jedynie idealnie spełniające kryteria CV, to marzenie każdego specjalisty ds. rekrutacji. Jak stworzyć skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne radzą eksperci serwisu rekrutacyjnego Praca.pl.
Każde skuteczne ogłoszenie rekrutacyjne musi zawierać trzy podstawowe elementy składowe: zakres obowiązków na stanowisku, wymagania wobec kandydatów, korzyści z podjęcia zatrudnienia. Od tego, w jaki sposób przedstawione zostaną wszystkie te elementy, zależy to, czy w odpowiedzi na ogłoszenie przyjdzie 15% czy 75% aplikacji od kandydatów, którzy będą w stanie przejść wstępną weryfikację i selekcję CV. O czym zatem należy koniecznie pamiętać tworząc ogłoszenie o pracę?
1. Dobierz właściwą nazwę stanowiska.
2. Określ rzeczywiste wymagania.
3. Najważniejsze wymagania na początek.
4. Unikaj cech uniwersalnych.
5. Dostosuj wymagania do budżetu i rynku.
6. Stwórz prawdziwy obraz pracy.
7. Podkreśl rzeczywiste korzyści z pracy.
Tworząc anons rekrutacyjny, warto pamiętać również o tym, że stanie się on jednym z elementów budowania wizerunku firmy – i to nie tylko w kontekście Employer Brandingu, ale również w środowisku klientów czy kontrahentów firmy.
Źródło: inf. pras. praca.pl, 30 września 2011 r.