Blisko 300 mieszkań sprzedała w I kwartale br. Grupa Deweloperska ROBYG, co jest zgodne z jej prognozami. W pierwszym kwartale spółka powiększyła także swoje portfolio i nabyła dwa kolejne projekty. Grupa ROBYG sprzedała od stycznia do końca marca br 292 mieszkania (netto). Rok wcześniej w I kwartale liczba ta wyniosła jedynie 97 (z ogólnej liczby 542 apartamentów sprzedanych w całym 2010 roku), a więc wynik udało się poprawić trzykrotnie. Skonsolidowane przychody Grupy osiągnęły poziom 34,8 mln zł, a skonsolidowany zysk netto: 0,6 mln zł.
ROBYG rozpoznaje swoje przychody w momencie przekazania mieszkań nabywcom. Oznacza to, że ich wysokość w I kwartale 2011 jest efektem mniejszej liczby mieszkań oddanych do użytku w tym czasie. To z kolei jest rezultat wolniejszego wprowadzania przed dwoma laty do sprzedaży nowych projektów. W roku 2009 cała branża nieruchomościowa odczuwała skutki kryzysu rozpoczętego w 2008 roku. - Nasze wyniki będą w pełni miarodajne na koniec roku, bowiem w IV kwartale budynki będą gotowe do użytku. Realizację tych projektów zaczęliśmy, gdy polski rynek zaczął wracać do normalnego poziomu - wyjaśnia Oscar Kazanelson. W marcu 2011 roku Grupa przeprowadziła dwie ważne dla rozwoju ROBYG transakcje: - Nabycie 51 proc. udziałów w spółce Wilanów Office Center (WOC), która jest właścicielem ok. trzyhektarowej działki przy Alei Rzeczypospolitej w Wilanowie. Jej charakter pozwala wybudować tam obiekty komercyjne o powierzchni użytkowej 35-40 tys. m kw. Aby zredukować ryzyko biznesowe, projekt realizowany będzie w kilku etapach. - Nabycie 50 proc. udziałów w spółce ROBYG Ogród Jelonki, która jest właścicielem prowadzonej na warszawskim Bemowie inwestycji Osiedle Kameralne. Projekt został kupiony od Nanette Real Estete Group - jednego z głównych akcjonariuszy ROBYG S.A. Wcześniej Grupa zarządzała nim na zlecenie Nanette. Efektem rosnącej aktywności Grupy jest znaczący wzrost prac budowlanych ROBYG Constructions. W portfolio Grupy znajduje się obecnie blisko 1600 jednostek w budowie i 1000 apartamentów w ofercie.