Ogłoszenie o naborze

OGŁOSZENIE O NABORZE
Przewodniczący Izby Odwoławczej (EXT/24/33/AD 13/BOA_Chairperson)
(C/2024/6988)

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), zwany dalej "Urzędem", poszukuje kandydatów na stanowisko przewodniczącego Izby Odwoławczej Urzędu.
Stanowisko Przewodniczący Izby Odwoławczej
Grupa funkcyjna/grupa zaszeregowania AD 13
Rodzaj umowy Pracownik zatrudniony na czas określony
Numer referencyjny EXT/24/33/AD 13/BOA_Chairperson
Termin nadsyłania zgłoszeń 7 stycznia 2025 r. o północy czasu obowiązującego w Alicante (CET)
Miejsce zatrudnienia Alicante, HISZPANIA
Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków Od 1 października 2025 r.

1. INFORMACJE PODSTAWOWE

Kontekst historyczny i prawny

Urząd ustanowiono rozporządzeniem Rady (WE) nr 40/94 1  [obecne rozporządzenie (UE) 2017/1001 Parlamentu Europejskiego i Rady 2 ] jako agencję zdecentralizowaną Unii Europejskiej (UE) oferującą ochronę praw własności intelektualnej przedsiębiorstwom i innowatorom w całej UE i poza nią. Na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 6/2002 3  utworzono zarejestrowany wzór wspólnotowy, którym również zarządza Urząd, a później na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 386/2012 4  powierzono Urzędowi europejskie obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej. Natomiast po wejściu w życie rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2023/2411 z dnia 18 października 2023 r. w sprawie ochrony oznaczeń geograficznych produktów rzemieślniczych i przemysłowych 5 , Urząd otrzymał również pełne kompetencje do zarządzania procesem rejestracji tego nowego unijnego prawa własności intelektualnej.

Od czasu jego utworzenia w 1994 r. siedzibą Urzędu jest Alicante w Hiszpanii. Urząd zarządza rejestracją znaku towarowego Unii Europejskiej i zarejestrowanego wzoru wspólnotowego, które są ważne na całym terytorium UE. Od 1 grudnia 2025 r. Urząd będzie również zarządzał procesem rejestracji oznaczeń geograficznych produktów rzemieślniczych i przemysłowych. Zadania na szczeblu UE obejmują również konwergencję narzędzi i praktyk we współpracy z partnerami w krajowych i regionalnych urzędach ds. własności intelektualnej na obszarze UE, użytkownikami i innymi partnerami instytucjonalnymi. Razem urzędy te tworzą Sieć Własności Intelektualnej Unii Europejskiej (EUIPN) i współpracują ze sobą, aby móc zaoferować użytkownikom spójny proces rejestracji na szczeblu krajowym lub unijnym.

Językami Urzędu są: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i włoski. Niektóre postępowania mogą być jednak prowadzone w innych językach urzędowych Unii Europejskiej.

Organizacja, zarządzanie i struktura EUIPO

Strukturę zarządzania EUIPO tworzą Zarząd i Komitet Budżetowy, a w skład każdego z nich wchodzi przedstawiciel z każdego państwa członkowskiego, dwóch przedstawicieli Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel Parlamentu Europejskiego. EUIPO cieszy się autonomią prawną, administracyjną i finansową.

Rada decyduje o powołaniu dyrektora wykonawczego, zastępców dyrektora wykonawczego oraz prezesa i przewodniczących Izb Odwoławczych z listy kandydatów zaproponowanych przez Zarząd. Zarząd odpowiada za wybór i mianowanie członków Izb Odwoławczych.

Dyrektor wykonawczy jest przedstawicielem prawnym Urzędu, ponosi odpowiedzialność za kierowanie nim i odpowiada przed Zarządem i Komitetem Budżetowym. Dyrektora wykonawczego wspiera dwóch zastępców.

Budżet Urzędu na 2024 r. wynosi około 437 mln EUR, a liczba stanowisk w planie zatrudnienia - 1 172.

EUIPO jest podzielony na kilka funkcjonalnych wydziałów.

Mimo że Izby Odwoławcze stanowią część systemu administracyjnego i systemu zarządzania Urzędu, powstały na podstawie RZTUE jako odrębna jednostka w ramach Urzędu, której celem jest dokonywanie niezależnego przeglądu decyzji Urzędu, a od ich decyzji można się odwołać do sądów UE w Luksemburgu.

W skład Izb Odwoławczych wchodzi obecnie prezes, czterech przewodniczących i szesnastu członków wspomaganych przez prawników i pracowników administracyjnych. Prezes Izb Odwoławczych, przewodniczący i członkowie poszczególnych izb podlegają Zarządowi Urzędu. W Izbach Odwoławczych pracuje ponad 140 pracowników. Personel jest rozdzielony między pięć poszczególnych Izb; Obszar Operacyjny Izb Odwoławczych, który obejmuje Rejestr, Dział ds. Wsparcia Wiedzy i Informacji oraz Dział ds. Postępowań Spornych); a także Centrum Mediacji EUIPO.

W 2023 r. wniesiono 2 535 odwołań i wydano 2 617 decyzji.

Prezes Izb Odwoławczych przewodniczy Prezydium Izb Odwoławczych, które jest odpowiedzialne za określenie zasad i organizację pracy Izb, wdraża jego decyzje i przypisuje sprawy danej Izbie. Na czele każdej Izby Odwoławczej stoi przewodniczący. Prezes Izb Odwoławczych przewodniczy również Wielkiej Izbie.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej pod adresem: https://www.euipo.europa.eu/pl

2. OBOWIĄZKI

Zadania przewodniczącego Izby Odwoławczej EUIPO to:

- podejmowanie decyzji dotyczących dużej liczby spraw w ramach rozsądnych limitów i w sposób kolegialny, zgodnie z celami określanymi corocznie przez Prezydium Izb Odwoławczych;

- wydawanie około 650 projektów decyzji rocznie i nadawanie kierunku Izbie, tak by przyczyniało się to do rozwoju utrwalonego orzecznictwa i doprowadzało do wydajnego rozpatrywania spraw wnoszonych do Izb;

- udział w obradach Wielkiej Izby i Prezydium Izb Odwoławczych odpowiedzialnym za określenie przepisów i organizację pracy Izb;

- decydowanie o przekazaniu konkretnych spraw przyznanych Izbie jej członkom;

- określanie składu Izby dla każdego odwołania i wyznaczanie członka Izby lub samego siebie na sprawozdawcę;

- zarządzanie codzienną pracą Izby we współpracy z prezesem Izb Odwoławczych i pod jego nadzorem;

W celu wykonania obowiązków przewodniczącemu zapewnione jest wsparcie asystentów prawnych i pracowników administracyjnych.

Prezes Izb Odwoławczych oraz przewodniczący i członkowie Izb Odwoławczych są niezawiśli. W swoich rozstrzygnięciach nie są związani żadnymi instrukcjami.

3. KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI

Aby kandydat mógł zostać dopuszczony do procedury wyboru, musi spełnić wszystkie wymienione poniżej warunki przed upływem terminu składania zgłoszeń:

Warunki ogólne 6

- obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej i korzystanie z pełni praw obywatelskich;

- uregulowany stosunek do służby wojskowej zgodnie z przepisami prawa;

- spełnienie wymogów 7  dotyczących predyspozycji do wykonywania obowiązków wiążących się z danym stanowiskiem;

- zdolność fizyczna do wykonywania powierzonych obowiązków;

- zdolność do wypełnienia całej 5-letniej kadencji, począwszy od przewidywanej daty objęcia obowiązków, przed osiągnięciem wieku emerytalnego ustalonego na koniec miesiąca, w którym kandydat osiągnie wiek 66 lat 8 . Przewidywana data objęcia stanowiska to od 1 października 2025 r.

Wykształcenie

- wykształcenie na poziomie odpowiadającym ukończonym studiom wyższym, trwającym w normalnym trybie cztery lata lub dłużej, potwierdzone dyplomem ukończenia studiów;

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, oraz co najmniej jednoroczne doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy studia uniwersyteckie w normalnym trybie trwają co najmniej trzy lata.

Doświadczenie zawodowe 9

- w chwili upływu terminu składania zgłoszeń kandydat ma co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (16 lat w przypadku studiów trzyletnich) nabytego po otrzymaniu dyplomu ukończenia studiów;

- z wyżej wymienionych 15 lat doświadczenia zawodowego co najmniej 10 lat musi być uzyskane w dziedzinie własności intelektualnej.

Znajomość języków obcych

- biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej (co najmniej na poziomie C1) - język 1;

- znajomość jednego z języków Urzędu na zadowalającym poziomie (co najmniej na poziomie B2) w zakresie niezbędnym do pełnienia obowiązków na tym stanowisku - język 2 10 .

Pięć języków Urzędu to: angielski (EN), francuski (FR), hiszpański (ES), niemiecki (DE) i włoski (IT). Wskazane poziomy odpowiadają europejskiemu systemowi opisu kształcenia językowego 11 .

4. KRYTERIA WYBORU/ATUTY

W celu wyboru najlepiej wykwalifikowanych kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej zostaną zastosowane i indywidualnie ocenione następujące kryteria:

a) Doświadczenie w zakresie zarządzania, a w szczególności:

- zdolność kierowania zespołem współpracowników;

b) Doświadczenie zawodowe:

- udokumentowane doświadczenie w zajmowaniu się sprawami prawnymi lub w równoważnych czynnościach, w szczególności w kontekście akt dotyczących własności intelektualnej, przy czym co najmniej 5 lat doświadczenia musi być w dziedzinie znaków towarowych i wzorów;

- udokumentowane doświadczenie w działalności prawnej lub w zakresie prowadzenia sporów sądowych, w tym w zakresie przygotowywania spraw sądowych lub działań następczych;

- udokumentowane doświadczenie w zakresie jednostek lub organów własności intelektualnej, w tym w instytucjach lub agencjach UE, krajowych urzędach ds. własności intelektualnej lub innych organizacjach lub przedsiębiorstwach ds. własności intelektualnej.

c) Specjalistyczna wiedza techniczna:

- bardzo dobra znajomość unijnego prawodawstwa i orzecznictwa w zakresie własności intelektualnej;

- znajomość ogólnego prawa, polityk, ram instytucjonalnych i procedur UE;

- bardzo dobra znajomość europejskiego środowiska własności intelektualnej, w tym spraw z zakresu podrabiania towarów i naruszeń przepisów;

- wiedza z obszaru działań związanych z techniczną komunikacją zewnętrzną, w szczególności w dziedzinie własności intelektualnej, jak np. przemawianie na konferencjach, szkoleniach i seminariach;

- wiedza z zakresu mediacji.

d) Znajomość języków:

- doświadczenie zawodowe w pracy w języku innym niż język ojczysty kandydata;

- biegła znajomość języka angielskiego (co najmniej na poziomie C1), który może być jednym z wymaganych języków określonych w kryteriach kwalifikowalności w pkt 3;

- biegła znajomość innego języka Urzędu (FR, DE, IT, ES) (co najmniej na poziomie C1) poza językami wymienionymi w pkt 3 niniejszego ogłoszenia o naborze.

e) Inne doświadczenie i umiejętności:

- udokumentowana zdolność do pracy w środowisku wielokulturowym lub międzynarodowym.

f) Wykształcenie:

- wykształcenie prawne (dyplom studiów uniwersyteckich lub studiów podyplomowych w dziedzinie prawa, jak np. na poziomie magistra prawa lub równoważnym).

Oprócz spełnienia kryteriów wymienionych powyżej kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną ocenieni pod względem następujących wymogów:

g) Umiejętności, w szczególności:

- komunikacja: komunikowanie się w sposób jasny i precyzyjny, zarówno w mowie, jak i na piśmie, oraz zdolność do zawierania konsensusu w celu osiągania wyników;

- analiza i rozwiązywanie problemów: identyfikowanie faktów o znaczeniu krytycznym dla złożonych kwestii oraz opracowywanie kreatywnych i praktycznych rozwiązań;

- wspólna praca: współpraca w zespołach i między organizacjami, z poszanowaniem różnic między poszczególnymi osobami;

- ciągłe uczenie się i rozwój: rozwój i doskonalenie indywidualnych umiejętności i wiedzy o organizacji, z wykorzystaniem zdobytych doświadczeń;

- ustalanie priorytetów i organizacja: elastyczna praca i efektywna organizacja własnych zadań, przewidywanie i ustalanie priorytetów najważniejszych zadań;

- jakość i rezultaty: przyjmowanie osobistej odpowiedzialności oraz podejmowanie inicjatywy, aby wykonywana praca spełniała wysokie standardy jakości w ramach ustalonych procedur;

- odporność: utrzymanie skuteczności w pracy pod presją, wykazywanie elastyczności i dostosowywanie się do zmieniającego otoczenia pracy;

- przywództwo: kierowanie i zarządzani ludźmi w celu osiągania wyników.

5. PROCEDURA WYBORU

Informacje ogólne

Nadzór nad przebiegiem procedury kwalifikacyjnej będzie sprawował Zarząd Urzędu.

Prace przygotowawcze

Podkomisja przygotowawcza powołana przez zarząd dokona wstępnej oceny zgłoszeń i przeprowadzi rozmowy z kandydatami dysponującymi najlepszymi kwalifikacjami.

Istnieje możliwość zwrócenia się do kandydatów, których zgłoszenia klasyfikują się wśród najlepiej wykwalifikowanych osób zgodnie z kryteriami wyboru wymienionymi szczegółowo w pkt 4, o zweryfikowanie swoich umiejętności językowych, jak również o udowodnienie swojego doświadczenia zawodowego lub innych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Kandydaci, z którymi skontaktowano się na etapie wyboru wstępnego, niekoniecznie zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. Nawiązanie kontaktu może być wykorzystane jako jeden z etapów przy wyborze najbardziej odpowiednich kandydatów do rozmowy kwalifikacyjnej.

Podkomisja przygotowawcza powiadomi kandydatów o stanie postępowania zgodnie z upoważnieniem udzielonym przez Zarząd.

Rozmowa kwalifikacyjna

Rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w Alicante 12 . Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną poinformowani odpowiednio wcześniej o terminie i godzinie rozmowy uzgodnionej przez podkomisję przygotowawczą. Rozmowa będzie prowadzona w jednym z języków Urzędu (EN, DE, ES, FR, IT), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

W trakcie rozmowy sprawdzone będą wiedza i doświadczenie kandydata w sprawach związanych z docelowymi obowiązkami, aby ocenić jego zdolność do wykonywania zleconych zadań zgodnie z warunkami wymienionymi w niniejszym ogłoszeniu o naborze.

Poza wyżej wymienionymi może być również wymagane uczestniczenie w dalszych rozmowach kwalifikacyjnych lub testach.

Podkomisja przygotowawcza opracuje sprawozdanie z prac przygotowawczych dla Zarządu, w którym znajdzie się wstępna lista, w miarę możliwości, co najmniej czterech kandydatów o najlepszych kwalifikacjach.

Lista kandydatów i powołanie

Zarząd podejmie decyzję w sprawie kandydatów, którzy zostaną umieszczeni na liście, w odniesieniu do co najmniej dwóch, a maksymalnie trzech kandydatów, w miarę możliwości, którzy zostaną zaproponowani Radzie, zgodnie z art. 166 ust. 1 RZTUE.

Przed powołaniem przez Radę kandydaci zaproponowani przez Zarząd mogą zostać poproszeni o złożenie oświadczenia przed właściwą komisją Parlamentu Europejskiego oraz o udzielenie odpowiedzi na pytania jej członków.

6. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Wyłoniony kandydat zostanie powołany przez Radę z listy kandydatów zaproponowanych przez Zarząd Urzędu na 5-letnią kadencję. Zwracamy uwagę, że kandydat musi być zdolny do wypełnienia całej pierwszej 5-letniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego, tj. ustalonego na koniec miesiąca, w którym kandydat osiągnie wiek 66 lat 13  - bieg rozpoczyna się od dnia przedstawienia propozycji i zgody na przyjęcie do służby.

Mianowanemu kandydatowi zostanie zaproponowana umowa na czas określony zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 14  w kategorii AD i grupie zaszeregowania 13.

Obecna wysokość podstawowego miesięcznego wynagrodzenia odpowiadająca pierwszemu stopniowi w tej grupie zaszeregowania wynosi 15 234,71 EUR. Oprócz wynagrodzenia przysługują dodatki, w zależności od stanu cywilnego i dzieci na utrzymaniu. Ponadto osoba zatrudniona otrzyma rozmaite dodatki związane z przeprowadzką i podróżami oraz ubezpieczenie od wypadków, chorobowe i emerytalne. Od wynagrodzenia zostanie pobrany podatek UE i inne potrącenia przewidziane w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej. Wynagrodzenie jest zwolnione z jakichkolwiek podatków krajowych. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą nieodpłatnie uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante.

Zgodnie z art. 166 ust. 3 RZTUE kadencja przewodniczącego Izby Odwoławczej może być przedłużona na kolejne pięcioletnie okresy lub do osiągnięcia wieku emerytalnego, jeżeli wiek ten zostanie osiągnięty w trakcie sprawowania nowej kadencji, po uprzedniej pozytywnej ocenie jego pracy przez Zarząd, po konsultacji z prezesem Izb Odwoławczych. Zarząd przeprowadza taką ocenę, zanim rozważy przedstawienie Radzie wniosku w sprawie przedłużenia kadencji. Po pierwszym przedłużeniu kadencji, po uprzedniej konsultacji z przewodniczącym Izb Odwoławczych, zarząd Urzędu może przeklasyfikować przewodniczącego do grupy zaszeregowania 14 w grupie funkcyjnej AD.

Stosunek pracy zakończy się bądź z upływem kadencji albo na wniosek mianowanego kandydata za 3-miesięcznym wypowiedzeniem.

Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów

Zgodnie z art. 166 ust. 7 RZTUE przewodniczący Izb Odwoławczych są niezawiśli. W swoich rozstrzygnięciach nie są związani żadnymi instrukcjami. Przewodniczący w pełni poświęcą się wypełnianiu swoich obowiązków, a ich zachowaniem nigdy nie będzie kierować interes osobisty, narodowy ani jakiekolwiek zewnętrzne wpływy. Nie można ich odwołać ze stanowiska, chyba że zaistnieje poważna podstawa takiego odwołania i Trybunał Sprawiedliwości - w ramach procedury określonej w art. 166 ust. 1 RZTUE - podejmie taką decyzję.

Powołany przewodniczący zostanie zatem poproszony o złożenie oświadczenia, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezawisły i zgodnie z interesem publicznym, oraz o złożenie oświadczenia dotyczącego wszelkich interesów, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezawisłość. Zgłaszający muszą potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń w swoim zgłoszeniu.

Ze względu na szczególny charakter zadań od zgłaszających wymagać się będzie podpisania oświadczenia dotyczącego ich przeszłych, obecnych lub przewidywalnych interesów, które mogłyby wpływać na ich niezależność.

7. SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Kandydaci muszą skorzystać z formularza zgłoszeniowego, który znajduje się na stronie Urzędu:

https://www.euipo.europa.eu/en/the-office/about-us/who-we-are/employer-of-choice/vacancies

Zgłoszenia należy składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na poniższy adres e-mail:

MBBCSecretariat@euipo.europa.eu.

Zgłoszenia muszą wpłynąć do Urzędu przed północą czasu obowiązującego w Alicante (CET) w dniu 7 stycznia 2025 r.

Należy pamiętać w szczególności o uważnym wypełnieniu wszystkich pól formularza. Niepełny formularz zgłoszeniowy (na przykład zawierający uwagi typu "zob. CV lub list motywacyjny w załączeniu") nie zostanie wzięty pod uwagę.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną (zob. pkt 5 "Procedura wyboru") będą również poproszeni o dostarczenie przed rozmową dowodów poświadczających spełnienie wymogów określonych w niniejszym ogłoszeniu o naborze oraz potwierdzających inne kwalifikacje i doświadczenie wymienione w zgłoszeniu:

- kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego);

- kopii dyplomów;

- kopii zaświadczeń dotyczących doświadczenia zawodowego, o którym mowa w pkt 3.

Inne dokumenty, zwłaszcza CV, nie będą brane pod uwagę. Należy zwrócić uwagę, że kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.

8. RÓWNOŚĆ SZANS

Urząd stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

9. OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Jako organ odpowiedzialny za organizację naboru Urząd zapewnia przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z wymogami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 15 . Odnosi się to w szczególności do poufności i bezpieczeństwa takich danych.

10. ODWOŁANIE

Jeżeli kandydat uważa, że z daną decyzją wiążą się niekorzystne dla niego skutki, może wnieść skargę na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej ("regulamin pracowniczy"), kierując ją na następujący adres:

EUIPO - European Union Intellectual Property office

Talent Management Department

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA

Kandydaci mogą również wnieść odwołanie do sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego, przesyłając je na adres:

General Court

Rue du Fort Niedergrünewald

L-2925 Luxembourg

LUKSEMBURG

Informacje na temat sposobu wnoszenia odwołania znajdują się na stronie internetowej Sądu Unii Europejskiej: https:// curia.europa.eu/jcms/jcms/Jo2_7033/pl/.

11. DODATKOWE INFORMACJE

Wszelkie dodatkowe informacje lub wiadomości dla Urzędu, podkomisji przygotowawczej lub Zarządu dotyczące niniejszej procedury naboru należy przesyłać na następujący adres e-mail: MBBCSecretariat@euipo.europa.eu.

Kandydatom przypomina się, że prace podkomisji przygotowawczej są poufne. Kandydatom zabrania się nawiązywania bezpośredniego lub pośredniego kontaktu w jakiejkolwiek formie z członkami tej komisji bądź korzystania z pomocy innych osób w celu nawiązania takiego kontaktu.

Jakiekolwiek nawiązanie w niniejszym ogłoszeniu do osoby płci męskiej oznacza również nawiązanie do osoby płci żeńskiej.

W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi ogłoszenia właściwą wersją jest wersja angielska.

1 Rozporządzenie Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. L 11 z 14.1.1994, s. 1).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie znaku towarowego Unii Europejskiej ("RZTUE") (Dz.U. L 154 z 16.6.2017, s. 1).
3 Rozporządzenie Rady (WE) nr 6/2002 z dnia 12 grudnia 2001 r. w sprawie wzorów wspólnotowych (Dz.U. L 3 z 5.1.2002, s. 1).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 386/2012 z dnia 19 kwietnia 2012 r. w sprawie powierzenia Urzędowi Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) zadań związanych z egzekwowaniem praw własności intelektualnej, w tym zwoływania posiedzeń przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego w charakterze europejskiego obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej (Dz.U. L 129 z 16.5.2012, s. 1).
5 Dz.U. L, 2023/2411, 27.10.2023, ELI: http://data.europa.eu/eli/reg/2023/2411/oj.
6 Zgodnie z art. 12 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej. Rozporządzenie nr 31 (EWG), 11 (EWEA) ustanawiające regulamin pracowniczy urzędników i warunki zatrudnienia innych pracowników Europejskiej Wspólnoty Gospodarczej i Europejskiej Wspólnoty Energii Atomowej (Dz.U. 45 z 14.6.1962, s. 1385/62), tekst skonsolidowany: https://eur- lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=CELEX%3A01962R0031-20240101.
7 W szczególności kandydat nie może być karany ani uznany za winnego popełnienia przestępstwa.
8 Zgodnie z art. 47 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
9 Doświadczenie zawodowe oblicza się od daty uzyskania odpowiedniego dyplomu zgodnie z ww. wymogiem dotyczącym kryterium kwalifikowalności w sekcji "Wykształcenie".
10 Języki 1 i 2 muszą być różne.
12 Jeżeli wymagają tego okoliczności, format rozmów można zmienić na wirtualny.
13 Zgodnie z art. 47 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
15 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Stosunek prezydenta Dudy do wolnej Wigilii "uległ zawieszeniu"

Prezydent Andrzej Duda powiedział w czwartek, że ubolewa, że w sprawie ustawy o Wigilii wolnej od pracy nie przeprowadzono wcześniej konsultacji z prawdziwego zdarzenia. Jak dodał, jego stosunek do ustawy "uległ niejakiemu zawieszeniu". Wyraził ubolewanie nad tym, że pomimo wprowadzenia wolnej Wigilii, trzy niedziele poprzedzające święto mają być dniami pracującymi. Ustawa czeka na podpis prezydenta.

kk/pap 12.12.2024
ZUS: Renta wdowia - wnioski od stycznia 2025 r.

Od Nowego Roku będzie można składać wnioski o tzw. rentę wdowią, która dotyczy ustalenia zbiegu świadczeń z rentą rodzinną. Renta wdowia jest przeznaczona dla wdów i wdowców, którzy mają prawo do co najmniej dwóch świadczeń emerytalno-rentowych, z których jedno stanowi renta rodzinna po zmarłym małżonku. Aby móc ją pobierać, należy jednak spełnić określone warunki.

Grażyna J. Leśniak 20.11.2024
Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2024.6988

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze
Data aktu: 26/11/2024
Data ogłoszenia: 26/11/2024