OGŁOSZENIE O NABORZE PE/315/2024/S

OGŁOSZENIE O NABORZE PE/315/2024/S

DYREKTOR GENERALNY (K/M)

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 15)

Dyrekcja Generalna ds. Logistyki i Tłumaczeń Konferencyjnych

(C/2024/6468)

(Dz.U.UE C z dnia 28 października 2024 r.)

1. Wolne stanowisko

Przewodnicząca Parlamentu Europejskiego podjęła decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora generalnego (k/m) (AD, grupa zaszeregowania 15) w Dyrekcji Generalnej ds. Logistyki i tłumaczeń Konferencyjnych na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 1  (zwanego dalej "regulaminem").

Ta procedura naboru, mająca dać organowi powołującemu większy wybór, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w regulaminie pracowniczym. Nabór dotyczy grupy zaszeregowania AD 15 2 . Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu na rzecz Unii i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę osób kandydujących, że zgodnie z regulaminem każdy nowy członek personelu musi z powodzeniem ukończyć dziewięciomiesięczny okres próbny oraz że stanowisko to podlega przepisom o polityce mobilności pracowników, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego 15 stycznia 2018 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor generalny (k/m) będzie odbywać liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2. Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3. Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, pochodzenie etniczne, kolor skóry, pochodzenie społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4. Opis stanowiska

Jako wysoki rangą urzędnik dyrektor generalny (k/m) będzie wykonywać następujące zadania, stosując się do wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i sekretarza generalnego 3 :

- zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego obejmującej kilka dyrekcji zajmujących się obszarami kompetencji podlegającymi dyrekcji generalnej,

- proponowanie zmian, określanie celów i środków, zarządzanie zespołami, wybór modeli organizacyjnych, gospodarowanie środkami finansowymi,

- zarządzanie projektami o charakterze przekrojowym lub nadzorowanie ich realizacji,

- doradzanie sekretarzowi generalnemu i posłom do Parlamentu w ich dziedzinach kompetencji - współpraca z dyrektorem Wydziału Prawnego i pozostałymi dyrektorami generalnymi,

- w razie potrzeby - reprezentowanie instytucji,

- pełnienie funkcji delegowanego urzędnika zatwierdzającego,

- w razie potrzeby - zastępowanie sekretarza generalnego.

5. Warunki przyjęcia

W procedurze naboru mogą wziąć udział osoby spełniające następujące warunki w dniu, w którym upływa termin zgłaszania kandydatur:

a) Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

- posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej 4 ,

- korzystanie z pełni praw obywatelskich,

- uregulowany stosunek do służby wojskowej,

- gwarancje postawy etycznej wymaganej do wykonywania obowiązków na tym stanowisku.

b) Warunki szczegółowe

(i) Wymagane tytuły lub dyplomy

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

- poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oficjalnie uznawanego w jednym z państw członkowskich Unii Europejskiej oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

Dyplomy - niezależnie od tego, czy zostały wydane w państwie członkowskim Unii czy w innym kraju - muszą być uznane przez oficjalny organ państwa członkowskiego Unii, np. ministerstwo edukacji jednego z państw członkowskich.

Osoby kandydujące posiadające dyplom wydany w państwie nienależącym 6  do Unii muszą dołączyć do zgłoszenia dokument potwierdzający równoważność dyplomów z dyplomami UE. Więcej informacji na temat uznawania kwalifikacji spoza UE można znaleźć w sieciach ENIC-NARIC (https://www.enic-naric.net/).

(ii) Wymagane doświadczenie zawodowe

Doświadczenie zawodowe nabyte po uzyskaniu wymienionych wyżej kwalifikacji:

- piętnaście lat, przynajmniej w części zdobyte w dziedzinach kompetencji dyrekcji generalnej, w tym minimum dziewięć lat w środowisku europejskim lub międzynarodowym i minimum dziewięć lat na stanowiskach kierowniczych w dużej jednostce organizacyjnej.

(iii) Znajomość języków

Wymagana jest gruntowna znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 7  oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

6. Etapy selekcji

Aby pomóc organowi powołującemu w wyborze, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatur i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które należy zaprosić na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium zatwierdza tę listę; komitet doradczy przystępuje do rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium może wówczas rozpocząć przesłuchania osób kandydujących.

Rozmowy będą się odnosiły do opisu charakteru obowiązków podanego w punkcie 4, a także do następujących zdolności:

- zmysł strategiczny,

- zdolności kierownicze,

- umiejętność przewidywania,

- umiejętność szybkiego reagowania,

- dokładność,

- komunikatywność.

7. Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

poniedziałek 11 listopada 2024 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Osoby kandydujące proszone są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną, w formacie PDF - listu motywacyjnego (z dopiskiem: do wiadomości Sekretarza Generalnego Parlamentu Europejskiego, ogłoszenie o naborze nr PE/315/2024/S) i życiorysu w formacie Europass 8 , z podaniem w temacie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/315/2024/S):

PERS-EPSeniorManagement@ep.europa.eu

Decyduje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Osoby kandydujące mają obowiązek upewnić się, że zeskanowane dokumenty są czytelne.

Przypomina się osobom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że w dniu rozmowy muszą przedstawić dokumenty zaświadczające o studiach, jak również o doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; dokumenty te przyjmuje się tylko w formie kopii 9 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z tych dokumentów.

Dane osobowe podane w tej procedurze naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 10 , zwłaszcza w odniesieniu do poufności i bezpieczeństwa danych.

ZAŁĄCZNIK

Dyrekcja Generalna ds. Logistyki i Tłumaczeń Konferencyjnych

Główne zadania

- Określanie strategii dyrekcji generalnej, organizowanie i koordynowanie jej pracy przy jednoczesnym zapewnianiu ciągłości działań, odporności i spójności poszczególnych służb;

- zapewnianie wsparcia językowego, technicznego i logistycznego podczas posiedzeń i konferencji w Parlamencie Europejskim;

- doradzanie sekretarzowi generalnemu oraz współpraca z pozostałymi dyrekcjami generalnymi i Wydziałem Prawnym;

- reprezentowanie lub zlecanie reprezentacji dyrekcji generalnej w Parlamencie Europejskim oraz na forach międzyinsty- tucjonalnych i międzynarodowych, w tym na forum Międzyinstytucjonalnego Komitetu ds. Tłumaczeń Pisemnych i Ustnych (CITI), Komitetu Wykonawczego ds. Tłumaczeń Ustnych (CEI) oraz na Międzynarodowym Dorocznym Forum w sprawie Usług Językowych, Dokumentacji i Publikacji (IAMLADP);

- promowanie kampanii informacyjnych, komunikacyjnych i uświadamiających dyrekcji generalnej;

- zarządzanie personelem, organizowanie i prowadzenie co miesiąc kilku zebrań kierownictwa (dyrektorów, kierowników działów);

- zarządzanie korespondencją przydzieloną dyrekcji generalnej i sprawdzanie wychodzącej korespondencji przekazywanej do podpisu sekretarzowi generalnemu i przewodniczącej PE;

- pełnienie obowiązków delegowanego urzędnika zatwierdzającego.

DYREKCJA A

Dyrekcja ds. Tłumaczeń Ustnych

- Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynowanie i organizowanie ich pracy;

- udział w pracach zespołu dyrekcyjnego dotyczących strategicznych wytycznych dyrekcji generalnej oraz zapewnianie skutecznego wdrażania decyzji operacyjnych i strategicznych;

- zarządzanie projektami i koordynowanie działów językowych;

- wnoszenie wkładu w planowanie ciągłości kadr w dziedzinie tłumaczeń ustnych;

- współpraca z delegacją tłumaczy ustnych w porozumieniu z Dyrekcją ds. Planowania Operacyjnego i Dyrekcją ds. Organizacji Konferencji;

- zapewnianie kontaktów z pozostałymi dyrekcjami dyrekcji generalnej oraz z innymi służbami Parlamentu Europejskiego;

- zapewnianie kontaktów z pozostałymi instytucjami w sprawach dotyczących działów językowych.

DYREKCJA B

Dyrekcja ds. Planowania Operacyjnego

- Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynowanie i organizowanie ich pracy przy jednoczesnym zapewnianiu ciągłości i skuteczności działań w kontekście coraz szerszej i zmieniającej się działalności oraz uwzględniając odporność i spójność zespołów;

- udział w określaniu wytycznych strategicznych dyrekcji generalnej w ramach zespołu dyrekcyjnego oraz zapewnianie skutecznego wykonywania decyzji budżetowych, strategicznych i operacyjnych, zwłaszcza decyzji dotyczących zarządzania wnioskami o tłumaczenie ustne i organizację wydarzeń zgodnie z priorytetami instytucjonalnymi oraz z zasadami uczciwości i przejrzystości;

- zapewnianie tłumaczenia ustnego organom Parlamentu Europejskiego, grupom politycznym i innym użytkownikom, zgodnie z Kodeksem postępowania w kwestii wielojęzyczności;

- zapewnianie dostępności zasobów na priorytetowe posiedzenia ustawodawcze, w szczególności poprzez odnawianie puli pomocniczych tłumaczy konferencyjnych, oraz uzupełnianie ich w razie potrzeby, w pełnej zgodności z zasadami należytego zarządzania finansami i celami środowiskowymi instytucji;

- zapewnianie regularnego dialogu ze służbami korzystającymi z usług tłumaczenia ustnego, zwłaszcza na Forum Zamówień Publicznych i w ramach grupy roboczej ds. tłumaczeń ustnych;

- koordynowanie konsultacji z delegacją branżową pomocniczych tłumaczy konferencyjnych w Parlamencie Europejskim oraz udział w konsultacjach z delegacją tłumaczy konferencyjnych będących urzędnikami w Parlamencie Europejskim;

- zapewnianie koordynacji międzyinstytucjonalnej w obszarach, za które odpowiada dyrekcja, oraz współpracy ze służbami tłumaczeń ustnych na szczeblu międzynarodowym;

- udział w kampaniach informacyjnych, komunikacyjnych i uświadamiających dyrekcji generalnej;

- we współpracy z Dyrekcją ds. Zasobów monitorowanie rozwoju narzędzi informatycznych oraz, w stosownych przypadkach, zapewnianie niezbędnej wiedzy fachowej i wsparcia dla projektów służących ich odnowieniu.

DYREKCJA C

Dyrekcja ds. Zasobów

- Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynowanie i organizowanie ich pracy przy jednoczesnym zapewnianiu ciągłości działań oraz uwzględnianiu odporności, spójności zespołów i rozwoju ram regulacyjnych;

- udział w pracach zespołu dyrekcyjnego dotyczących strategicznych wytycznych dyrekcji generalnej oraz zapewnianie skutecznego wdrażania decyzji operacyjnych i strategicznych;

- wspieranie i wdrażanie polityki zarządzania zasobami kadrowymi dostosowanej do potrzeb dyrekcji generalnej; przydzielanie zasobów i planowanie przyszłych potrzeb (planowanie ciągłości kadr, rozwój kluczowych kompetencji i monitorowanie ich nabywania w ramach szkoleń lub przez rekrutację), optymalne wykorzystanie pracowników zatrudnionych na czas określony i pracowników kontraktowych;

- nadzorowanie procedur budżetowych i koordynacji finansowej, w tym we współpracy z DG FINS;

- zapewnianie działania, rozwoju, utrzymania i modernizacji narzędzi informatycznych wspierających działalność dyrekcji generalnej;

- koordynowanie zarządzania ryzykiem i ciągłości działania oraz działań EMAS dyrekcji generalnej;

- usprawnianie odpowiedniego podziału powierzchni biurowej i jej utrzymania, z uwzględnieniem potrzeb w hybrydowym środowisku pracy.

DYREKCJA D

Dyrekcja ds. Organizacji Konferencji

- Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynowanie i organizowanie ich pracy przy jednoczesnym zapewnianiu ciągłości działania służby, odporności i spójności zespołów;

- udział w pracach zespołu dyrekcyjnego dotyczących strategicznych wytycznych dyrekcji generalnej oraz zapewnianie skutecznego wdrażania decyzji operacyjnych i strategicznych;

- zarządzanie zmianami organizacyjnymi i zapewnianie ogólnej spójności ewolucji zawodów i usług wsparcia konferencji, w porozumieniu z pozostałymi służbami dyrekcji generalnej i pozostałymi dyrekcjami generalnymi;

- wspieranie monitorowania technologii, inicjowania i monitorowania innowacyjnych projektów oraz gromadzenia i wykorzystywania informacji o innowacjach technologicznych i organizacyjnych w dziedzinie usług konferencyjnych, w tym wielojęzycznego udziału, tłumaczenia ustnego oraz usług konferencji zdalnych i hybrydowych;

- udział w konsultacjach z delegacją tłumaczy konferencyjnych będących urzędnikami Parlamencie Europejskim i z delegacją branżową pomocniczych tłumaczy konferencyjnych;

- udział w pracach komisji lub grup roboczych w samej dyrekcji generalnej i międzydyrekcyjnych, na forach międzyinstytucjonalnych itp., oraz reprezentowanie dyrekcji i, w stosownych przypadkach, dyrekcji generalnej;

- pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.

1 Zob. rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
2 Urzędnik (k/m) jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
3 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
4 Państwami członkowskimi Unii Europejskiej są: Belgia, Bułgaria, Czechy, Dania, Niemcy, Estonia, Irlandia, Grecja, Hiszpania, Francja, Chorwacja, Włochy, Cypr, Łotwa, Litwa, Luksemburg, Węgry, Malta, Niderlandy, Austria, Polska, Portugalia, Rumunia, Słowenia, Słowacja, Finlandia, Szwecja.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego wymaganego w następnym akapicie.
6 Kwalifikacje/dyplomy uzyskane w Zjednoczonym Królestwie do 31 grudnia 2020 r. są akceptowane bez innego potwierdzenia. Dyplomy uzyskane po tym terminie wymagają uznania przez NARIC. W praktyce oznacza to, że dyplomom brytyjskim wydawanym od 1 stycznia 2021 r. musi towarzyszyć dokument potwierdzający równoważność wydany przez właściwy organ państwa będącego aktualnie członkiem UE.
7 Językami urzędowymi Unii Europejskiej są: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
9 Nie dotyczy to osób zatrudnionych w Parlamencie Europejskim w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur. Do osób kandydujących należy upewnienie się, czy służby Parlamentu otrzymały kompletną dokumentację odpowiadającą kandydaturze (jeżeli odpowiednich dokumentów brakuje na portalu HRM (Streamline)).
10 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Zmiany w składce zdrowotnej od 1 stycznia 2026 r. Rząd przedstawił założenia

Przedsiębiorcy rozliczający się według zasad ogólnych i skali podatkowej oraz liniowcy będą od 1 stycznia 2026 r. płacić składkę zdrowotną w wysokości 9 proc. od 75 proc. minimalnego wynagrodzenia, jeśli będą osiągali w danym miesiącu dochód do wysokości 1,5-krotności przeciętnego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw w czwartym kwartale roku poprzedniego, włącznie z wypłatami z zysku, ogłaszanego przez prezesa GUS. Będzie też dodatkowa składka w wysokości 4,9 proc. od nadwyżki ponad 1,5-krotność przeciętnego wynagrodzenia, a liniowcy stracą możliwość rozliczenia zapłaconych składek w podatku dochodowym.

Grażyna J. Leśniak 18.11.2024
Prezydent podpisał nowelę ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności

Usprawnienie i zwiększenie efektywności systemu wdrażania Rozwoju Lokalnego Kierowanego przez Społeczność (RLKS) przewiduje ustawa z dnia 11 października 2024 r. o zmianie ustawy o rozwoju lokalnym z udziałem lokalnej społeczności. Jak poinformowała w czwartek Kancelaria Prezydenta, Andrzej Duda podpisał ją w środę, 13 listopada. Ustawa wejdzie w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

Grażyna J. Leśniak 14.11.2024
Do poprawki nie tylko emerytury czerwcowe, ale i wcześniejsze

Problem osób, które w latach 2009-2019 przeszły na emeryturę w czerwcu, przez co - na skutek niekorzystnych zasad waloryzacji - ich świadczenia były nawet o kilkaset złotych niższe od tych, jakie otrzymywały te, które przeszły na emeryturę w kwietniu lub w maju, w końcu zostanie rozwiązany. Emerytura lub renta rodzinna ma - na ich wniosek złożony do ZUS - podlegać ponownemu ustaleniu wysokości. Zdaniem prawników to dobra regulacja, ale równie ważna i paląca jest sprawa wcześniejszych emerytur. Obie powinny zostać załatwione.

Grażyna J. Leśniak 06.11.2024
Bez konsultacji społecznych nie będzie nowego prawa

Już od jutra rządowi trudniej będzie, przy tworzeniu nowego prawa, omijać proces konsultacji publicznych, wykorzystując w tym celu projekty poselskie. W czwartek, 31 października, wchodzą w życie zmienione przepisy regulaminu Sejmu, które nakazują marszałkowi Sejmu kierowanie projektów poselskich do konsultacji publicznych i wymagają sporządzenia do nich oceny skutków regulacji. Każdy obywatel będzie mógł odtąd zgłosić własne uwagi do projektów poselskich, korzystając z Systemu Informacyjnego Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 30.10.2024
Nowy urlop dla rodziców wcześniaków coraz bliżej - rząd przyjął projekt ustawy

Rada Ministrów przyjęła we wtorek przygotowany w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej projekt ustawy wprowadzający nowe uprawnienie – uzupełniający urlop macierzyński dla rodziców wcześniaków i rodziców dzieci urodzonych w terminie, ale wymagających dłuższej hospitalizacji po urodzeniu. Wymiar uzupełniającego urlopu macierzyńskiego będzie wynosił odpowiednio do 8 albo do 15 tygodni.

Grażyna J. Leśniak 29.10.2024
Na zwolnieniu w jednej pracy, w drugiej - w pełni sił i... płacy

Przebywanie na zwolnieniu lekarskim w jednej pracy nie wykluczy już możliwości wykonywania pracy i pobierania za nią wynagrodzenia w innej firmie czy firmach. Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej przygotowało właśnie projekt ustawy, który ma wprowadzić też m.in. definicję pracy zarobkowej - nie będzie nią podpisanie w czasie choroby firmowych dokumentów i nie spowoduje to utraty świadczeń. Zwolnienie lekarskie będzie mogło przewidywać miejsce pobytu w innym państwie. To rewolucyjne zmiany. Zdaniem prawników, te propozycje mają sens, nawet jeśli znajdą się tacy, którzy będą chcieli nadużywać nowych przepisów.

Beata Dązbłaż 29.10.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2024.6468

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: OGŁOSZENIE O NABORZE PE/315/2024/S
Data aktu: 28/10/2024
Data ogłoszenia: 28/10/2024